صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رشد ۲۲ درصدی صادرات به کشور‌های همسایه در ده ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل

۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲:۰۴
کد خبر: ۷۹۶۶۶۷
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیر کل دفتر بازرگانی کشور‌های عربی، آفریقایی سازمان توسعه و تجارت گفت: بر اساس آمار منتشر شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران که مربوط به ده ماهه ابتدایی سال جاری است، ۳۸ میلیارد و ۷۶۳ میلیون دلار صادرات صورت گرفته است که از این میزان ۲۰.۵ میلیارد دلار حجم صادرات ما به ۱۵ کشور همسایه بوده است.

_ فرزاد پیلتن، اظهار داشت: بر اساس آمار‌هایی که به صورت رسمی توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران منتشرشده، در ده ماهه‌ی ابتدای سال جاری ۳۸ میلیارد و ۷۶۳ میلیون دلار صادرات صورت گرفته است که این میزان در مقایسه با سال قبل حدود ۳۷.۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در زمینه ورادات هم ۴۱.۴ میلیارد دلار واردات انجام شده که ۳۵ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه نشان می‌دهد؛ در مجموع حجم مبادلات تجاری ما با دنیا در ده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است.

معاون سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: از میزان ۳۸ میلیارد و ۷۶۳ میلیون دلار صادرات صورت گرفته، حدود ۲۰.۵ میلیارد دلار حجم صادرات ما به ۱۵ کشور همسایه بوده که باز در این زمینه هم حدود ۲۲ درصد افزایش صادرات به این کشور‌ها را شاهد بودیم.

پیلتن بیان کرد: محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، آهن، فولاد، مواد شیمیایی و پتروشیمی، لوازم خانگی، مواد معدنی، سنگ و سرامیک از جمله اقلامی هستند که توسط صادرکنندگان ما به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: حمایت دولت از صادرکنندگان، تلاش صادرکنندگان و شرایط پس از فروکش کردن وضعیت ناشی از ویروس کرونا منجر به افزایش صادرات در ده ماهه‌ی ابتدای سال جاری شده است.

مدیر کل دفتر بازرگانی کشور‌های عربی، آفریقایی سازمان توسعه و تجارت گفت: هم اکنون سهم جمهوری اسلامی ایران از بازار واردات کشور‌های همسایه ۲ درصد است که با تلاش همه دستگاه‌های دست اندرکار در حوزه زیر ساخت‌های تجاری، این سهم در هدف گذاری‌های کوتاه مدت به دو برابر و در بلند مدت به ۵ برابر قابل افزایش است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *