صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شهرهای کانادا و فرانسه صحنه اعتراضات ضد محدودیت‎های کرونایی

۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶:۴۸
کد خبر: ۷۹۶۴۵۴
اعتراضات به محدودیت‌های کرونایی در کانادا و فرانسه همچنان ادامه دارد.

- پل «آمباسادور»، شلوغ‌ترین گذرگاه مرزی بین آمریکا و کانادا، پس از پاکسازی معترضان ضد تدابیر مربوط به کرونا توسط پلیس که تقریباً یک هفته در این پل حضور داشتند، بازگشایی شد.

به گزارش «الجزیره»، شرکت «دیترویت اینترنشنال بریج»، مالک این پل، می‎گوید «پل آمباسادور اکنون کاملاً باز است و اجازه می‌دهد بار دیگر جریان تجارت آزاد بین اقتصاد کانادا و آمریکا برقرار شود.»

 

[video src="https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/04/3453562_306.mp4"]


پلیس در «ویندزور» در سمت مرز کانادا، پیشتر اعلام کرده بود که بیش از ۲۲ نفر دستگیر شدند، هفت وسیله نقلیه به بیرون از مسیر تردد کشیده شدند و پنج خودرو توقیف شدند؛ این پل کانادا را به «دیترویت» در آمریکا متصل می‌کند.

 


پلیس کانادا روز یکشنبه حضور خود را در منطقه افزایش داد و بیش از ۵۰ وسیله نقلیه از جمله خودرو‌های سنگین، اتوبوس و خودروی زرهی مستقر کرد.

در این زمان ده‌ها نفر از معترضان در پل «آمباسادور» تجمع کرده و این پل را مسدود کرده بودند.

طی هفته گذشته، معترضان سوار بر کامیون، خودرو و وانت تردد در هر دو جهت را در این گذرگاه مسدود و در جریان واردات و صادرات کالا‌ها در مسیری که ۲۵ درصد از کل تجارت بین دو کشور را انجام می‌دهد، اختلال ایجاد کرده بودند.

 


معترضان در پل «آمباسادور» عنوان کردند که «ما به دولت کانادا که حقوقمان را ضایع می‌کند اعتراض داریم.»

در همین حال، به گفته پلیس، در اتاوا، پایتخت کانادا، تعداد معترضان حاضر در تظاهرات علیه محدودیت‌های ویروس کرونا روز یکشنبه به حدود ۴ هزار نفر افزایش یافت.

 

var player = videojs('player_627394_3452876',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3452876',{},function (data) {}); }));

این شهر در هفته گذشته شاهد تعداد زیادی از معترضان بوده است.

 


«جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا، پیشتر در رابطه با پایان دادن به اعتراضات ضد دولتی در این کشور گفته بود «همه گزینه‌ها روی میز هستند تا به اعتراض‌هایی که بر اقتصاد دو طرف مرز تأثیر گذاشته، پایان داده شود.

معترضان فرانسوی در مسیر بروکسل

حدود ۳۰۰ خودرو که در یک کاروان اعتراضی به سبک کانادایی‎ها علیه مقررات کووید شرکت داشتند، روز یکشنبه به شهر لیل در شمال فرانسه رسیدند، جایی که مقامات از قبل تظاهراتی را که برای دوشنبه فراخوان شده بود ممنوع کرده بودند.

مقصد نهایی این اعتراضات بروکسل، پایتخت بلژیک خواهد بود.

 

 

در فرانسه، تظاهرکنندگان به طور ویژه «گذرنامه کرونایی» مورد نیاز برای ورود به رستوران‌ها، کافه‌ها و بسیاری از مکان‌های عمومی دیگر را که به عنوان بخشی از برنامه واکسیناسیون «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه اجرا شده، هدف اعتراضات قرار دادند.

 


اما معترضان همچنین به افزایش هزینه‌های سوخت و انرژی اشاره کرده‌اند که بازتابی از نارضایتی‌های «جلیقه زردها» است که «مکرون» را مجبور به اعلام مجموعه‌ای از کاهش مالیات کرد.

 


این اعتراضات که ابتدا در پاریس شکل گرفت با حضور گسترده نیرو‌های امنیتی و پلیس مواجه شد.

 


مقام‎های فرانسوی، می‎گویند که حدود ۲۴ هزار نفر دیگر روز شنبه در سایر نقاط فرانسه تظاهرات کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *