صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

وزیرارتباطات: استعلامات الکترونیکی بین دستگاه‌هاتقریبا ۲ برابرشده است

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷:۴۳
کد خبر: ۷۹۵۲۵۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رونداستعلامات الکترونیکی بین دستگاه‌ها افزایش یافته است و این استعلامات در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته تقریبا ۲ برابر شده و همچنان رو به رشد است.
- بنا به اعلام مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور در دیدار با مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) که با موضوع امداد هوشمند برگزار شد، به اهمیت این پروژه برای افزایش بیشتر مشارکت‌کنندگان در کمک به نیازمندان اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه و ایجاد شفافیت، نوع نیازمندی‌ها به صورت جزیی مشخص می‌شود و دایره جذب مددکار نیز افزایش می‌یابد.

وی درباره مشکلات مربوط به دریافت داده‌ها از درگاه دستگاه‌های مختلف نیز افزود: همین طور که رئیس جمهوری در جلسه گذشته شورای اجرایی فناوری اطلاعات تاکید کردند داده‌ها سرمایه ملی است و باید در اختیار دستگاه‌های متولی گذاشته شود.

زارع‌پور تصریح کرد: مقاومت‌هایی در این حوزه وجود دارد، اما برای دسترسی بهتر به داده‌های دستگاه‌ها، در حال پیگیری و تصویب مصوبه‌ای در این حوزه هستیم.

وی به روند رو به افزایش استعلامات الکترونیکی بین دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: استعلامات در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته تقریبا ۲ برابر شده و همچنان رو به رشد است.

وزیر ارتباطات در پایان سخنان خود تاکید کرد: برای پروژه هوشمندسازی خدمات کمیته امداد هر کمک و حمایتی که مورد نیاز باشد انجام می‌دهیم.

در ابتدای این دیدار رئیس کمیته امداد نیز با اشاره به اقداماتی که برای هوشمند‌سازی خدمات کمیته امداد انجام شده است، گفت: از شهریورماه سال ۹۹ اجرای این پروژه با هدف رسیدن به امداد هوشمند و کارآمد آغاز شده و در آینده نزدیک تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه تلاش می‌کنیم تمام فرآیند‌های مربوط به مددجویان و مددکاران به صورت الکترونیکی و هوشمند باشد، افزود: با این کار به دنبال شفاف‌سازی و قرار دادن فعالیت‌های انجام شده در دید مردم هستیم و این کار در افزایش کمک‌های مردمی و خیرین نیز بسیار اثرگذار است.
 
 در این جلسه گزارشی از روند هوشمندسازی کمیته امداد، چالش‌ها و راه حل‌های آن ارائه شد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *