صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

استفاده از پهپاد برای قاچاق به زندان‎های آمریکا

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹:۱۶
کد خبر: ۷۹۴۳۳۹
تحقیقات درباره یک زندان کارولینای جنوبی نشان می‎دهد که ده‎ها کیلوگرم کالای قاچاق از طریق پهپاد به این زندان انتقال داده شده است.

- اداره زندان‌های ایالت کارولینای جنوبی در آمریکا، می‎گوید تحقیقات هشت ماهه در یک زندان این ایالت به مصادره بیش از ۱۰۰ پوند (بیش از ۴۵ کیلوگرم) کالای قاچاق و دستگیری ۲۰ نفر منجر شده است.

به گزارش «یاهو نیوز»، رئیس اداره پلیس منطقه «لی»، تحقیقاتی را درباره هجوم مکرر هواپیما‌های بدون سرنشین در شب به موسسه اصلاح و تربیت شهر «بیشاپویل» در می ۲۰۲۱ آغاز کرد.

از آن زمان تاکنون، مقامات حدود ۱۰۰ پوند (۴۵ کیلوگرم) تنباکو، ۱۳ پوند (حدود شش کیلوگرم) ماری جوانا، ۸۴۳ گرم مت آمفتامین، ۱۱۴ گرم کراک، ۴۹ گرم کوکائین، ۱۲ پهپاد، سه اسلحه، دو چاقو و ۲۵ عدد تلفن همراه و بیش از ۶ هزار دلار کشف و ضبط کرده‎اند.

مقامات همچنین پهپاد‌های رها شده را در جنگل‌های نزدیک حصار‌های زندان کشف کردند که حاوی حدود ۱۰۰ گرم مت آمفتامین و پنج پوند (کمی بیش از پنج کیلو) تنباکو بود.

در آخرین حمله انجام شده، در آخر هفته گذشته، مقامات این ایالت پنج نفر را بازداشت کردند.

به گفته مقامات، گمان می‌رود که آن‌ها بخشی از گروه‌های جداگانه و غیرمرتبط باشند که سعی می‌کنند هواپیما‌های بدون سرنشین را همزمان بر فراز حصار‌های زندان به پرواز درآورند؛ هر مظنون به جرم قاچاق و توطئه جنایی متهم شده است.

با بازداشت آنها، تعداد کل افراد متهم در تحقیقات به ۲۰ نفر رسید؛ ۱۵ مظنون دیگر با چندین اتهام از جمله قاچاق و نگهداری مواد مخدر، قاچاق، توطئه جنایی و غیرقانونی روبرو هستند.

«دانیل سایمون»، کلانتر منطقه «لی»، گفت یکی از پهپاد‌هایی که در آخر هفته گذشته پیدا شد، بزرگترین پهپادی بود که او تا به حال دیده است.

وی می‎گوید «این پهپاد‌های بزرگ می‌توانند بسته‌های سنگین و سنگین تری را حمل کنند؛ ما سخت کار می‌کنیم تا از قرار گرفتن آن‌ها در دستان اشتباه جلوگیری کنیم.»

در سال ۲۰۱۸، درگیری در همان زندان کارولینای جنوبی هفت کشته و ۱۷ زخمی بر جای گذاشته بود؛ در آن زمان، این بدترین شورش در زندان‌های آمریکا در ۲۵ سال اخیر تلقی می‌شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *