صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مهدی‌پور: شاهد یک پویش ملی در جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور هستیم

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶:۱۴
کد خبر: ۷۹۳۰۹۲
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در جریان بازدید از ستاد برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: شاهد یک پویش ملی در جهت گسترش نشر کتابخوانی در کشور هستیم.

-فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان بازدید از ستاد برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف نمایشگاه مجازی کتاب بر عهده دارند. 

 معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی افزود: در طول برگزاری این نمایشگاه شاهد رونق فعالیت‌های رسانه‌ای در حوزه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های جمعی در پوشش خبری و نشر احوال مربوط به نمایشگاه کتاب هستیم.

وی با اشاره به دومین سال برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران و اینکه شاهد یک پویش ملی در جهت گسترش نشر کتابخوانی در کشور هستیم، تصریح کرد: حتی اگر شرایط کرونایی در کشور به پایان برسد و به شرایط عادی برگردیم باید برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی را حفظ کنیم، چون در این تجربه مزایایی به وجود آمد که به سادگی نمی‌توان از آن گذشت.

او درباره نقش مهم مطبوعات و خبرگزاری‌ها و رسانه ملی در راستای پیش برد اهداف اتفاقات نوپایی مانند نمایشگاه مجازی کتاب بیان کرد: فضای رسانه‌ای کشور ترکیبی از کنش‌گران بسیار وسیع با سلایق و علاقه‌های گوناگون است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مرکز پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران مخاطب‌محور و ساده طراحی شده است، اظهارکرد: مخاطب محور بودن دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک مزیت است، زیرا مخاطبان به سادگی می‌توانند به آن ورود پیدا کنند و کتاب مورد نیاز خود را انتخاب و سفارش دهند.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی‌های پیرامونی نمایشگاه مجازی کتاب تهران می‌تواند دو اتفاق مهم را رقم بزند؛ یکی جهت‌دهی رسانه‌ای در راستای پیشبرد اهداف برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب و دیگر اینکه میزان ورودی و اقبال مخاطبان را به نمایشگاه افزایش دهد. پایش‌های این دوره نشان داده است که هر زمان تبلیغات رسانه‌ای بیشتر شده است مصرف نمایشگاه افزایش پیدا کرده است.

مهدی‌پور در پایان گفت: نحوه هدایت رسانه‌ها در جهت اهداف و پیشبرد نمایشگاه مجازی کتاب نیز امری مهم است، به عنوان مثال کتاب‌های کودک و نوجوان در رتبه دوم نمایشگاه قرار دارد؛ باید واکاوی کرد که چرا گزینه‌های دیگر که برای ما اولویت دارد در رتبه‌های پایین‌تری قرار دارد و چرا روی آن باید تمرکز پیدا کنیم. رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در جهت‌دهی محتوایی نسبت به خریدار عام در نمایشگاه مجازی کتاب ایفا کنند.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز شده است و تا یازدهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به Ketab.ir مراجعه کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *