احراز صلاحیت برای خریدار در ساماندهی آگهیهای الکترونیکی خودرو ضروری است
- نشست خبری در خصوص «دستاوردهای جدید در حوزه ساماندهی آگهیهای الکترونیکی خودرو» صبح روز سهشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ با حضور علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و محمد صادق مفتح قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی برگزار شد.
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در نشست خبری دستاوردهای جدید در حوزه ساماندهی آگهیهای الکترونیکی خودرو، گفت: با توسعه زیرساختهای فضای سایبری در کشور امکان تغییر روابط تجاری سنتی را ایجاد میکنیم بنابراین تقویت ابزارها و ایجاد امکاناتی برای اینکه بتوانیم از امتیازات فضای سایبری استفاده کنیم و اطلاعات بیشتری را در اختیار خریداران قرار دهیم ما را به سمت عدالت اجتماعی در بخش بازرگانی و تجارت کشور پیش میبرد.
وی افزود: با گسترش کلانشهرها، بعد مسافت و مشکلات جابجایی برای خریدار، احراز صلاحیت در ساماندهی آگهیهای الکترونیکی خودرو یک ضرورت است.
مفتح بیان کرد: باید از فضای سایبری به جهت توسعه بخش بازرگانی کشور استفاده کنیم دو گروه کالایی داریم که یک گروه کالایی استاندارد است و شامل روغن، آبمعدنی، دستمال کاغذی و ... میشود گروه دوم در مورد کالاهایی مثل مسکن، خودرو و مخصوصاً خودروهای دست دوم بوده که پیچیدگیهای خیلی بیشتری دارد.
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در ادامه عنوان کرد: اگر بخواهیم برای خریداری گروه کالایی دوم که شامل مسکن، خودرو و مخصوصا خودروهای دست دوم است از فضای سایبری استفاده کنیم ممکن است در تله هایی، چون کلاهبرداری، فروشنده غیر واقعی و کالای غیر واقعی گرفتار شویم بنابراین احراز واقعی بودن و در اختیار قرار دادن تمامی اطلاعات یک ضرورت است.
وی اظهار کرد: در توسعه کمی و کیفی، بدون استفاده درست از سکوها ممکن است رسیدن به نقطه مطلوب خیلی در دسترس نباشد.
مفتح خاطر نشان کرد: بحث ساماندهی آگهیهای خودرو اولین گام است از سه سکو (دیوار، باما، شیپور) که با ما همکاری کردند تشکر میکنم و از سایر سکوها نیز دعوت میکنم در این راستا با ما همکاری کنند در حال حاضر احراز فروشنده، احراز کالا و بحثهای بیمه از گامهای نخست بوده که برداشته شده است.