صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ثبات و رقابت در بازار لوازم خانگی/ زمان مناسبی برای درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا لوازم خانگی نیست

۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵:۲۱
کد خبر: ۷۹۰۶۱۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران گفت: در حال حاضر که بازار لوازم خانگی ثبات پیدا کرده و بازار رقابتی شده است زمان مناسبی برای درج قیمت تولید کننده بر روی کالای لوازم خانگی نیست.

اکبر پازوکی در گفت‌وگو با میزان،  در خصوص ابلاغ دستورالعمل درج قیمت تولید کننده بر روی برخی اقلام لوازم خانگی، گفت: قیمت گذاری لوازم خانگی از سال ۶۶ بوده ولی متاسفانه از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ به دلیل برخی عوامل در تامین مواد اولیه و قیمت ارز قیمت لوازم خانگی از طرف تولید کننده در لیست سه ستونه ای که شامل قیمت درب کارخانه، قیمت عمده فروشی و قیمت مصرف کننده است درج می‌شود.

وی افزود: درحال حاضر مصرف کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ از قیمت لوازم خانگی مطلع شوند و فروشندگان حق ندارند قیمت کالا را برای مصرف کننده افزایش دهند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران بیان کرد: به دلیل اینکه قیمت مواد اولیه و ارز ثابت نیست قیمت‌گذاری لوازم خانگی نیز که طی چهار سال گذشته انجام نشده است.

پازوکی اظهار کرد: در حال حاضر که بازار لوازم خانگی ثبات پیدا کرده است سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرده که قیمت گذاری باید روی کالای لوازم خانگی درج شود.

وی در ادامه گفت: معتقدم اگر همانند گذشته لیست ستون ای برای کالاهای لوازم خانگی در نظر گرفته شود دیگر نیاز نیست قیمت تولید کننده لوازم خانگی بر روی کالا درج شود از طرفی تولیدات لوازم خانگی همانند کالاهای اساسی نیست که تاریخ مصرف داشته باشد.

پازوکی عنوان کرد: زمانی که کالا لوازم خانگی از کارخانه به انبار انتقال پیدا می‌کند و سپس به انبار فروشگاه دار فرستاده می شود با تاخیر زمان به دست مصرف‌کننده می‌رسد بنابراین فاصله بین تولید تا عرضه باعث می شود قیمت مواد اولیه نیز تغییر پیدا کند به طوری که تولید کننده فروشنده و بنکدار نمی‌تواند کالای لوازم خانگی را به قیمت درج شده بر روی کالا بفروشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر که بازار لوازم خانگی ثبات پیدا کرده و بازار رقابتی شده است بین تولیدکنندگان در کیفیت کالا و خدمات رقابت شدیدتری به وجود آمده است  بنابراین زمان مناسب برای درج قیمت تولید کننده بر روی کالای لوازم خانگی نیست.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *