صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

انجام ۳۸۷ هزار مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق در کشور

۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹:۲۵
کد خبر: ۷۸۹۷۶۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به انجام ۳۸۷ هزار و ۴۱۴ مورد بازرسی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در نه ماهه امسال، از نظارت ویژه بر بازار اقلام و کالا‌های اساسی در بازار خبر داد.
- بنا به اعلام روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، علیرضا رستمی گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذر ماه، ۳۸۷ هزار و ۴۱۴ مورد بازرسی در قالب گشت های مشترک با حضور نمایندگان دستگاه های نظارتی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در سطح کشور انجام شده است.

بنابر آمار این مقام مسئول، در نتیجه این بازرسی ها طی مدت یاد شده، ۶ هزار و ۵۴۱ پرونده قاچاق به ارزش ۲۰ هزار و ۵۷۹ میلیارد ریال تشکیل شده است.

مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت با اشاره به اینکه تمام پرونده های متخلفین پس از تحقیقات تکمیلی، جهت تعیین تکلیف در اختیار تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفته است، تصریح کرد: بیشترین کالای قاچاق کشف شده در نه ماهه امسال شامل مواد خوراکی، غلات، لوازم یدکی خودرو، دخانیات و رایانه بوده است.

رستمی ضمن تأکید بر لزوم افزایش همکاری با دستگاه های نظارتی با توجه به شرایط موجود اقتصادی افزود: می بایست گشت های مشترک با هدف برخورد با تخلفات حوزه احتکار افزایش یابد و تمرکز این گشت ها نیز بر موضوع احتکار و اختفاء به قصد گرانفروشی باشد.

مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت در ادامه با بیان اینکه تلاش جدی صورت می گیرد تا شکایات ثبت شده در زمان قانونی آن رسیدگی شود، اعلام کرد: در نه ماهه اول امسال ۱۵۳ هزار و ۲۵۸ فقره گزارش و شکایت مردمی اعم از حقیقی یا حقوقی از تخلفات واحد‌های صنفی و غیرصنفی براساس نوع تماس به صورت حضوری، تلفنی، کتبی و به خصوص پورتال به سامانه ۱۲۴ ستاد‌های خبری سازمان¬های صنعت، معدن و تجارت استان¬ها دریافت و بررسی شده است.

رستمی یادآور شد: بازرسان مستقر در سازمان های صمت استان ها برای کنترل و نظارت برکالا و خدمات، آمادگی لازم در زمینه پاسخگوئی سریع‌تر و رسیدگی ویژه به گزارش‌های مردمی دریافتی از طریق سامانه های الکترونیکی را دارند و شهروندان قادر خواهند بود با دریافت کد پیگیری از نتیجه شکایت خود در حداقل زمان مطلع شوند.
 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *