دانشآموزان ایران و ایتالیا با شبکه اجتماعی با هم مرتبط شوند
به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، استفانیا جانینی وزیر آموزش، دانشگاهها و تحقیقات جمهوری پارلمانی ایتالیا امروز در دیدار با وزیر آموزش و پرورش کشورمان گفت: خوشحال هستم که در این فرصت در اینجا حضور دارم و هدف مشترکمان در راستای ارتقای روابط دو جانبه خواهد بود زیرا شباهتهای فراوانی مانند آموزش و فرهنگ بین دو کشور وجود دارد.
وی افزود: با عنایت که گذشته کاری خودم در نقش یک استاد و دبیر و با عنایت به آموزش دانشگاهی که در زبانهای هندی و اروپایی داشتهام به تمدن کهن ایران احترام میگذارم که این موضوع در راستای اهدافم در زندگی دنبال میشود.
استفانیا جانینی با اشاره به اینکه مشابهتهای زیادی بین دو کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: این شباهتها مانند هنری و اروپایی است که بستر این تمدن از هند تا استانبول و زبان ایرانی از شبه جزیره آناتولی تا اروپای مدرن گسترده بوده است که از دوره باستان تا عرصه نوین این نگرش را دنبال کردهاند.
وی افزود: تفاوتی بین نظام آموزشی در کشور ایران و ایتالیا وجود دارد که در ایتالیا ما یک وزارتخانه داریم که مسئول آموزش، دانشگاهها و پژوهش است.
وزیر آموزش، دانشگاهها و تحقیقات جمهوری پارلمانی ایتالیا با اشاره به تعداد دانشآموزان در کشور ایتالیا تصریح کرد: در حال حاضر در ایتالیا 9 میلیون دانشآموز داریم که 8 درصد آنها را دانشآموزان خارجی تشکیل میدهند و در این بین 800 هزار آموزگار فعالیت میکنند.
وی افزود: در حال حاضر در اعمال اصلاحات برای نظام آموزشی هستیم و لایحهای را به پارلمان ایتالیا بردیم که همراستا با بهبود کیفیت، بهبود نظام آموزشی کشور و استقلال آموزشی است.
وی با بیان اینکه در طی تصویب قانون دولتی ایتالیا دو اصل اساسی را در نظام آموزشی دنبال میکنیم، گفت: ارزیابی سطح آموزش در نظام آموزشی کشور و ارتقای سطح آموزگاران در حوزه کیفی دو اصلی است که براساس قانون دنبال میکنیم.
وی ادامه داد: برخلاف ایران که دانشگاههایی را برای تربیت معلم دارد، در کشور ایتالیا این دانشگاهها را نداریم و پروژههای ارتقای کیفیت و بهبود آموزگاران را از سال جدید آغاز میکنیم.
استفانیا جانینی با اشاره به فعالیت دیگری در حوزه نظام آموزشی کشور ایتالیا عنوان کرد: اعمال بهبود استفاده از سیستمهای دیجیتالی در کشور و بهبود سطح زبانهای خارجی در مدارس را دنبال میکنیم تا وقتی دانشآموزی از مدارس خارج شد به یک زبان خارجی آشنایی داشته باشد.
وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در مدارس ایتالیا دنبال میکنیم، غیر دائمی بودن حضور آموزگاران در محل تدریس بود که در راستای بهبود کیفیت نظام آموزشی برای آموزگاران را اجرایی خواهیم کرد.
وزیر آموزش، دانشگاهها و تحقیقات جمهوری پارلمانی ایتالیا با اشاره به اینکه میتوانیم سطح روابط دو کشور را ارتقاء دهیم، خاطرنشان کرد: چارچوب کاری مناسب و منسجم است و میتوانیم برای ارتقای روابط آموزشی بین دو کشور تفاهمنامهای داشته باشیم.
وی با بیان اینکه 3 اصل اساسی در کشور ایتالیا لحاظ شده است، گفت: نخستین موضوع بهبود سطح اموزشی است که به یک جوان ارائه میشود زیرا بیکاری جوانان فارغالتحصیل ایتالیایی معضلی است که با آن روبرو هستیم و اگر این مشکل حل شود بازار کار از جوانان بیشتر استفاده میکند.
وی افزود: یکی از برنامههایی که برای راهگشایی بهبود سطح روابط میتوانیم دنبال کنیم، بهبود شناخت نسبت به نظامهای آموزشی دو کشور است و کمک به بزرگسالان برنامه دیگری است که میتوانیم سطح آموزشهای آنها را بالا ببریم.
استفانیا جانینی با بیان اینکه کار دیگری که دنبال میکنیم نوآوری فناوری در زمینه آموزش است، گفت: کار مشترکی که میتوانیم انجام دهیم و در اروپا هم انجام میشود، آموزش استفاده از نوآوری و فناوریهای دیجیتالی است و باعث ارتقای سطح کیفی آموزش میشود و دانشآموزان از کشش مطلوبتری برهرهمند خواهند شد.
وی با اشاره به امکان افزایش ارتباطات دانشاموزان ایرانی و ایتالیایی گفت: شبکههای ارتباطی را میتوانیم ایجاد کنیم تا دانشآموزان دو کشور در مقطع متوسطه با یکدیگر ارتباط داشته باشند و در رابطه با شناخت میراث فرهنگی و هنری دو کشور با یکدیگر در ارتباط باشند.
استفانیا جانینی در بخش پایانی صحبتهای خود با اشاره به پیشنهاد همکاری مشترک در سطح آموزش ابتدایی بین دو کشور، گفت: پرداختن به آموزش مقطع ابتدایی مهم است زیرا شخصیت آینده آنها را میسازد که در این رابطه روز گذشته مدرسه ایتالیاییها در ایران را بازدید کردم که از کیفیت خوبی برخوردار بود و همچنین مدرسه شهید باهنر ایرانیان رم نیز با کیفیت کار خود را در ایتالیا دنبال میکند.