صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سواد رسانه‌ای و قدرت تحلیل پرده نقره‌ای

۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲:۴۶
کد خبر: ۷۸۷۷۰۷
کارشناسان رسانه می‌گویند در فیلم‌های سینمایی آنچه دیگران طی چندین سال اندیشیده‌اند ما طی چند ساعت می‌بینیم، پس بهتر است بیشتر در رابطه با آن‌‌ها فکر کنیم و به محتوای آن‌ها بیندیشیم.

- مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی نوشت: دنیای بزرگ اطلاعاتی که ما در آن قرار داریم فقط به سینما و تلویزیون منتهی نمی‌شود بلکه هر چیزی که به ارتباط منجر می‌شود دارای بار رسانه‌ای است و رسانه محسوب می‌شود. اما ارتباطی که انسان‌ها با سینما برقرار می‌کنند بسیار پیچیده است. انسان دقایقی از عمرش را تصمیم می‌گیرد که به چیزی فکر نکند، در مقابل یک پرده عریض بنشیند و به خود بقبولاند که این ترکیب نور و رنگ، عین واقعیت است و بازیگرانی که در فیلم بازی می‌کنند همان اشخاصی هستند که در فیلم ادعا می‌شود. سینما مخاطب خود را هیپنوتیزم می‌کند که این اتفاق خودخواسته است، درحالی‌که بهتر است زمانی که فیلم را می‌بینید مقصود آن را تجزیه‌وتحلیل کنید و نگذارید فیلم شما را دگرگون کند. فیلم را تحلیل کنید و شخصیت‌ها و داستان فیلم باعث نشوند که از تحلیل محتوای آن غافل شوید. توجه کنید آنچه دیگران طی چندین سال اندیشیده‌اند ما طی چند ساعت می‌بینیم، پس بیشتر فکر کنیم و به محتوای آن بیندیشیم.

[video src="https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3408433_651.mp4"]


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *