حضور ۱۲۰ برند در نمایشگاه بینالمللی محصولات نوین و تجهیزات ورزشی
- حسن محمدلو روز شنبه در گفتوگو با خبرنگاران در خصوص برگزاری نمایشگاه بینالمللی محصولات نوین و تجهیزات ورزشی اظهار داشت: نمایشگاه بینالمللی محصولات نوین و تجهیزات ورزشی ۲۱ دی ماه برگزار میشود و برای نخستین بار در این نمایشگاه میز خدمت برای پیگیری و تسهیل امور مربوط به مطالبات و معضلات تولیدکنندگان راهاندازی میشود.
رئیس انجمن صنعت ورزش به شکلگیری کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار صنعت تجهیزات ورزشی به عنوان نهادی تصمیمساز، غیردولتی و غیرانتفاعی زیر نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: این کانون با هدف افزایش همگرایی، همکاری، هماهنگی، تصمیمسازی و ارتقای وحدت رویه، پیرامون فعالیتهای بازار، صنعت، دانشگاهها، مؤسسات پژوهشی و ارتقای نظام نوآوری در عرصه صنعت تجهیزات ورزشی تشکیل شده است.
محمدلو به تاسیس کانون در اهم فعالیتها و دستاوردهای این معاونت در ۱۰۰ روز نخست فعالیت دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: ارتقای نظام ملی نوآوری، توسعه اقتصاد دانشبنیان و زیستبوم فناوری و نوآوری از اهداف این کانون است و میتواند سهم دانش، صنعت و بازار ورزش را در اقتصاد و تولید ناخالص ملی افزایش دهد.
محمدلو خاطرنشان کرد: یکی از اهداف کلان نقشه جامع علمی کشور، توسعه علوم و فناوریهای نوین، متناسب با اولویتها، نیازها و مزیتهای نسبی کشور و انتشار و بهکارگیری آنها در نهادهای مختلف آموزشی، صنعتی و خدماتی است و بر این اساس یکی از اولویتهای اساسی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری به عنوان دستگاهی فراسازمانی، سیاستگذاری، تسهیلگری، حمایت و هماهنگی برای توسعه فناوریهای راهبردی بر اساس اولویتهای نقشه جامع علمی و با در نظر گرفتن نیازها و مسائل فناورانه کشور و بسترسازی برای توسعه فناوریهای پیشرفته و تبدیل ایده به ثروت بهویژه در حوزههای اولویتدار کشور است.
وی در باره تاسیس کانون تجهیزات ورزشی افزود: این کانون عمر ۱۵ساله دارد که ضمن فعالیت حرفهای در ورزش، مطالعات و پژوهشهای خود را در ۲ حوزه ورزش حرفهای و صنعت ورزش آغاز کرده و پس از ارائه طرح جامع آن به وزارت ورزش و وزارت صمت و مساعدت مدیران تصمیم ساز ورزش کشور موفق به ثبت ۲ انجمن تخصصی در حوزه ورزش حرفهای و انجمن صنعت ورزش شد.
رییس انجمن صنعت ورزش ادامه داد: این انجمن به عنوان نهادی تخصصی، صنعتی، صنفی و علمی در حوزه صنعت ورزش فعالیت خود را از مهر ماه امسال آغاز کرد.
«وحید طیبینژاد» مدیر اجرایی نمایشگاه بینالمللی ورزش نیز گفت: این نمایشگاه از پنج سال گذشته شکل گرفته است تا بتوانیم برندهای مطرح را در این نمایشگاه با هدف تبادلات به ایران بیاوریم.
وی اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از ۱۲۰ برند حضور دارند و برخی شرکتها هم چندین برند را دارند، اما اکثر غرفهها تولیدات داخلی است و امیدواریم این نمایشگاه پلی برای صادرات به خاورمیانه باشد.
مدیر اجرایی نمایشگاه گفت: هدف آشنایی با تکنولوژی روز دنیا و دستیابی به بازارهای سایر کشورها است. در این نمایشگاه توانمندیهای صنعت و اقتصاد ورزش در راستای حمایت از تولید ملی به نمایش گذاشته خواهد شد.