صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ریلگذاری ۹۲ کیلومتر از راه آهن میانه- اردبیل

۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵:۰۱
کد خبر: ۷۸۵۹۷۰
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن میانه- اردبیل از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و در حال حاضر عملیات ریلگذاری ۹۲ کیلومتر از مسیر این خط آهن تکمیل شده است.

- بنابر اعلام شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در سفر به استان اردبیل به همراه نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، عاملی استاندار اردبیل و بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی از روند اجرای ساخت راه آهن میانه- اردبیل و محور اردبیل- سرچم در این استان بازدید کرد.

خیراله خادمی راه آهن میانه- اردبیل را به دلیل واقع شدن در مسیر کوهستانی یکی از سخت‌ترین و در عین حال فنی‌ترین پروژه‌های ریلی در حال اجرای کشور اعلام کرد و گفت: این مسیر ریلی بخشی از راه آهن میانه- اردبیل- پارس آباد به طول ۱۷۵ کیلومتر است و با هدف اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور و تسهیل عبور و مرور مسافرین، توسعه استان اردبیل، افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و حمل مواد اولیه مورد نیاز کارخانه ذوب آهن اردبیل از بنادر جنوبی در حال احداث است.

وی در خصوص پیشرفت فیزیکی این پروژه گفت: در حال حاضر این محور ریلی در بخش زیرسازی بیش از ۹۰ درصد، روسازی بیش از ۵۰ درصد و ساختمان‌ها ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

خادمی از ریلگذاری ۹۲ کیلومتر از این خط آهن خبر داد و گفت: تاکنون بالاست ریزی ۱۰۵ کیلومتر از مسیر انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص ابنیه فنی این پروژه توضیح داد و گفت: در طول مسیر راه آهن میانه- اردبیل ۶۲ دستگاه تونل به طول ۳۲ کیلومتر، ۲۹ دستگاه پل خاص به طول حدود ۵ کیلومتر و ۱۴۳ دستگاه گالری به طول بیش از ۷ کیلومتر احداث می‌شود و بیش از ۳۵ میلیون متر مکعب عملیات خاکی در آن صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از احداث دو دستگاه پل خاص در این مسیر ریلی خبر داد و اظهار داشت: پل دره‌ای آرپاچای به طول ۲۶۴ متر دارای بلندترین پایه در پل‌های راه آهن کشور به ارتفاع ۸۵ متر و پل سارای به طول ۵۵۶ متر دو نممونه از اجرای پل‌های خاص در این مسیر کوهستانی با شرایط ویژه اقلیمی محسوب می‌شوند که عملیات اجرایی پل آرپاچای به اتمام رسیده است و پل سارای با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصد در حال اجرا است.

وی اعتبار هزینه شده در این پروژه را حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود: ارزش روز این پروژه بیش از ۹ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود و به منظور اتمام عملیات اجرایی آن بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

بزرگراه اردبیل- سرچم و اتصال استان به شبکه آزادراهی کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه در ادامه این سفر از محور اردبیل- سرچم بازدید کرد و گفت: این محور نزدیک‌ترین مسیر ارتباطی استان اردبیل به شبکه آزادراهی کشور، اصلی‌ترین کریدور ارتباطی استان به مرکز کشور و تنها راه ارتباطی شهرستان اردبیل به شهر‌های جنوبی محسوب می‌شود و به همین خاطر از ترافیک قابل توجهی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه اعتبار هزینه شده در این پروژه را بیش از ۱۹۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به منظور تکمیل عملیات اجرایی آن به بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

معاون وزیر راه و شهرسازی این محور را موجب توسعه استان در تمام ابعاد صنعتی، گردشگردی، اقتصادی و فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد اشتغال در منطقه حین ساخت و بهره برداری، افزایش ایمنی و فواید زیست محیطی ناشی از کاهش مصرف سوخت و... از دیگر مزایای بهره برداری از این پروژه است.

وی یادآور شد: محور اردبیل- سرچم دارای ۱۳ دستگاه تونل به طول ۶ کیلومتر، ۲۴ دستگاه پل و ۱۱ دستگاه زیرگذر است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *