صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پیوند دانایی و توانایی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای حاصل شده است

۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰:۰۲
کد خبر: ۷۸۵۴۲۴
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: این دانشگاه با توجه به فعالیت در حوزه‌های میانی فن آوری توانسته است ارتباط میان حوزه صنعت و دانشگاه را برقرار نماید.
محسن جهانشاهی، در گفت‌وگو با میزان گفت:دانشگاه فنی و حرفه‌ای مبدا انجام پروژه‌های کاربردی در کشور است از این رو  در سال گذشته ۳۸۰ پروژه را با ۴۵ مرکز به انجام رسانده است.

وی ادامه داد:شاید این تصور وجود داشته باشد که دانشگاه فنی و حرفه‌ای مسئولیتی در امر پژوهش‌های علمی ندارد، اما این دانشگاه با توجه به فعالیت در حوزه‌های میانی فن آوری توانسته است ارتباط میان حوزه صنعت و دانشگاه را برقرار نماید.


جهانشاهی گفت:این مهم است که  در کشور به چه نوع پژوهش‌هایی نیاز داریم، دانشگاه‌های تراز اول کشور با تربیت دانشجو برای حوزه‌های بالای فن و آوری و سطح‌ های تک عمل می‌کنند در حالیکه فناوری‌ها و صنایع کشور بیشتر در حوزه‌های میانی است، از این رو ارتباط میان صنعت و دانشگاه دچار مشکل می‌شود.

وی گفت:بسیاری از صنایع در کشور ما بر اساس فن آوری‌های سطح پایین و میانی است که نیاز به فناوری‌های سطح بالا ندارد، اما تمرکز عمده آموزش در دانشگاه‌های نظری کشور بر فناوری‌های سطح بالا است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پاسخ به این سوال که این دانشگاه در زمینه مهارت افزایی به سایر دانشجویان دانشگاه‌های دیگر چه اقداماتی انجام داده است، گفت:در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌ها به مهارت افزایی روی آورده اند ، دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال گذشته بیش از ۹۵۰۰ دوره مهارت افزایی برای دانشگاه‌های تراز یک  کشور برگزار کرده است.

وی ادامه داد:این دوره‌ها که ویژه دانشجویان و اساتید این دانشگاه‌ها تدارک دیده شده است با هدف توسعه و ارتقا مهارت‌های مبتنی بر دانش است.

جهانشاهی افزود:ما یک حلقه پایین‌تر از خود یعنی مراکز فنی حرفه‌ای  داریم که در آن اساس فعالیت‌ها بر اساس توانایی است و لزوما همراه با دانش نیست و بر اساس مهارت‌های تجربی انجام می‌پذیرد از سوی دیگر دانشگاه‌ها هستند که بر محور دانایی سازمان یافته اند که لزوما توانا نیستند این فاصله را دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی دانایی و توانایی  پر کرده است ،از این رو  دانشگاه فنی وحرفه‌ای به عنوان  متولی توسعه و ارتقاء مهارت های مبتنی بر دانایی و توانایی توانسته است ارتباط مستقیم و مستمری میان حوزه‌های صنعت و دانشگاه ایجاد کند.
 
بیشتر بخوانید:
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *