جلسهی مشترک شورای شهر با مجلس بر سر بودجهی ۱۴۰۱
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: شورای شهر به شکلی دائمی از طریق حضور شهردار در جلسات کابینه با دولت رایزنیها را پیگیری میکند. جلسهای هم که ما در مجلس داریم دقیقا به همین موضوع بودجهی ۱۴۰۱ مربوط میشود.
علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص گمانههای مطرح دربارهی امکان بازنگری در بودجهی ۱۴۰۱ شهرداری تهران به میزان گفت: من دربارهی این موضوع چندان مطلع نیستم. چون ما مطالباتی که دربارهی بودجه داریم را اعلام کرده ایم. به احتمال زیاد بخشی از اطلاعات مربوط به این موضوع در مجلس شورای اسلامی به دست ما خواهد رسید. در جلسهی مشترکی که ما در مجلس خواهیم داشت این اطلاعات به دست ما خواهد رسید و انشاالله گزارش مربوط به آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد. اما جناب آقای چمران اگر ارتباط خاصی در این رابطه دارند یا اطلاعاتی به دستشان رسیده باشد هنوز با ما به اشتراک نگذاشته اند. آنچه که ایشان در صحن شورای شهر درباره بازنگری در بودجه بیان کردند کل مطلبی است که ما هم از ایشان شنیده ایم.
وی دربارهی رایزنیهای شورای شهر با دیگر نهادها بر سر افزایش سهم شهرداری تهران از بودجهی سال آیندهی کشور گفت: ما به صورت دائم رایزنی هایمان را با نهادهای مختلف داشته ایم. شورای شهر به شکلی دائمی از طریق حضور شهردار در جلسات کابینه با دولت رایزنیها را پیگیری میکند. درحال حاضر هم با مجلس شورای اسلامی درحال رایزنی هستیم. جلسهای هم که ما در مجلس داریم دقیقا به همین موضوع بودجهی ۱۴۰۱ مربوط میشود. پس رایزنیهای ما دربارهی بودجه به طور دائم درحال اتفاق افتادن است.
بیشتر بخوانید:
سخنگوی شورای شهر تهران افزود: اما مهم این است که ببینیم این رایزنیها به چه نتیجهای میرسد. باید این را در نظر داشته باشیم که تعامل شهرداری با دولت به گونهای است که پنجاه درصد از آن تبصرههایی که حذف شده بود بازگردانده شد. اما پنجاه درصد دیگر حذف شده و مورد رضایت ما هم نبوده است. حالا ما دو مرتبه در حال پیگیری همین موضوع از طریق مجلس هستیم. این پیگیری البته هم از طریق شورای شهر و هم از طریق شهرداری درحال انجام شدن است.
نادعلی در پاسخ به اینکه دربارهی نیازمندیهایی که برای تامین اعتبارات مالی وجود دارد مدیریت شهری بیشتر روی کدام بخش متمرکز شده گفت: همهی بخشها برای ما دارای اهمیت است. به ویژه بخش حمل و نقل برای ما بسیار مهم است و اعتقاد داریم که، چون حمل و نقل عمومی به روزآوری نشده و فناوریهای موجود به تدریج درحال قدیمی شدن است و هم رسیدگیهای لازم برای نگهداشت دستگاهها و قطعات در چهار سال گذشته متاسفانه انجام نشده وضع بغرنجی در این حوزه ایجاد شده است. البته ما سعی میکنیم که این مطالب را بازگو نکنیم تا اوقات خودمان و شهروندان را تلخ نکرده باشیم. اما واقعیت اینجاست که این بی توجهیهایی که در چهار سال گذشته اتفاق افتاده باعث شده تا آن ظرفیتهای فنی موجود که در خدمت تردد مردم در ناوگان حمل و نقل عمومی بوده به شدت ضعیف بشود. بهبود این ضعفها نیازمند این است که ما در این بخش هزینه بکنیم. دربارهی این هزینهها هم آنچه که ما روی آن حساب ویژهای باز میکنیم همان تکالیفی است که دولت باید در بودجه نسبت به شهرداری تهران به جا بیاورد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *