کاهش چشمگیر بینندگان رسانههای خبری آمریکا در سال ۲۰۲۱
- طبق دادههای موسسه «نیلسن»، پس از آن که بسیاری از شبکههای آمریکایی در سال گذشته در بحبوحه همه گیری کووید-۱۹ و انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مخاطبان بیشتری را جذب کردند، شبکههای خبری این کشور در سال ۲۰۲۱ شاهد کاهش چشمگیر بینندگان بودند.
«آسوشیتدپرس» با استناد به دادههای «نیلسن»، گزارش داد که در طول امسال شبکههای «سی ان ان» با کاهش ۳۸ درصدی، «فاکس نیوز»با کاهش ۳۴ درصدی و «ام اس ان بی سی» با کاهش ۲۵ درصدی در ساعات پربیننده هفته همراه بودند.
رسانههایی مانند «سی ان ان» اخیراً به فرصتهای درآمدی دیگری از جمله سرمایهگذاری در سرویسهای پخش روی آوردهاند.
برای مثال، «سی ان ان»، «کاسی هانت»، مجری سابق «ان بی سی نیوز» را به عنوان مجری سرویس «استریم» خود در ماه آگوست استخدام کرد و اوایل این ماه اعلام کرد که «کریس والاس»، مجری قدیمی «فاکس نیوز ساندی» در اوایل سال ۲۰۲۲ به سرویس «استریم» آن خواهد پیوست.
در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، بسیاری از خبرگزاریها شاهد افزایش تعداد بینندگان و تعداد مشترکان خود بودند.
با روی کار آمدن «جو بایدن»، خبرگزاریها آن را «رکود پس از ترامپ» در تعامل با مخاطبان خواندند.
در اوایل این ماه، گزارش شد که «فاکس نیوز» برای ششمین سال متوالی پربیننده ترین شبکه خبری تلویزیونی بود که ۴۴ درصد از مخاطبان روزانه و ۴۷ درصد از مخاطبان پربیننده را در سال ۲۰۲۱ داشت.
مانند «سی ان ان»، سرویس «استریم» فاکس نیوز، موسوم به «فاکس نیشن»، امسال با اعلام اینکه «پیرز مورگان» برای میزبانی یک برنامه جدید در سال ۲۰۲۲ به آن ملحق میشود، توجه زیادی را به دست آورد.
همچنین با استناد به دادههای «آسوشیتد پرس»، تعداد بازدیدکنندگان اختصاصی «واشنگتن پست» در نوامبر در مقایسه با سال قبل، در حوالی زمان انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، ۴۴ درصد کاهش یافت.
این در حالی است که «نیویورک تایمز» نیز ۳۴ درصد کاهش را تجربه کرد.