صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

برده داری مدرن در صنعت کشاورزی آمریکا

۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷:۵۳
کد خبر: ۷۸۴۴۸۴
یک گزارش نشان می‎دهد مهاجرانی که در زمین‎های کشاورزی آمریکا کار می‎کنند به طور مرتب مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

- برده داری مدرن، یک مسئله قدیمی در صنعت کشاورزی آمریکاست، که در آن کارگران از کشور‌های آمریکای مرکزی به آمریکا قاچاق شده و به عنوان کارگران مزرعه مشغول به کار می‌شوند.

به گزارش «گاردین»، کشاورزان در آمریکا، به ویژه کارگران مهاجر، از حمایت‌های کمی برخوردار هستند؛ آن‌ها از قانون ملی روابط کار مصوب ۱۹۳۵ و قانون استاندارد‌های عادلانه کار آمریکا مصوب سال ۱۹۳۸ مستثنی هستند.

کارگران در مزارع کشاورزی آمریکا به طور مرتب مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند؛ از جمله تجاوز و آزار جنسی، سرقت دستمزد و مسائل ایمنی از جمله جراحات، مرگ و میر در جریان کار، و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خطرناک.

تحقیقات نشان می‎دهد که عاملان قاچاق، کارگران را مجبور به پرداخت هزینه برای حمل و نقل به آمریکا، غذا و مسکن از طریق برنامه ویزای کار H۲-A می‌کنند؛ همچنین آنها کارگران را مجبور می‌کنند تا در شرایط غیرانسانی زندگی کنند.

برنامه ویزای H۲-A راهی است که اغلب برای استثمار کارگران مهاجر در آمریکا استفاده می‌شود، زیرا وضعیت مهاجرت را به اشتغال به صورت موقت و بدون هیچ مسیری برای شهروندی دائمی سوق می‌دهد.

بسیاری از این کارگران مجبور می‌شوند برای ورود به برنامه ویزای H۲-A به استخدام‌ کنندگان باج بدهند؛ موارد متعددی از کار اجباری و قاچاق انسان از طریق این برنامه گزارش شده است.

«دانیل کاستا»، مدیر قانون مهاجرت در موسسه سیاست اقتصادی، می‎گوید «این واقعاً ساختار برنامه است که این نوع اتفاقات را اغلب بدون مجازات تسهیل می‌کند.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *