صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هوشیاری جمعی در برابر تکنیک تداعی معانی

۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱:۳۷
کد خبر: ۷۸۴۳۸۱
یکی از روش‌هایی که رسانه‌ها برای اقناع مخاطب استفاده می‌کنند تکنیک تداعی معانی است.

- مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی نوشت: همان‌طور که می‌دانید همه انسان‌ها آرزوها و خواسته‌هایی دارند که بسیاری از آن‌ها مانند سلامتی، موفقیت، امنیت و ثروت، مشترک هستند.

رسانه‌ها سعی می‌کنند با پیوند دادن این معانی با محصول و یا ایده‌ای که دارند ما را قانع کنند که آن محصول را بخریم یا آن ایده و باور را قبول کنیم.

به‌عنوان مثال وقتی رسانه‌ای تصویری از فقر و بدبختی کشوری را نشان می‌دهد و در انتها تصویری از مسئولی از آن کشور را نشان می‌دهد که شاد و خندان در حال پیاده شدن از خودروی لوکسش است آن وضعیت اسفناک را به عملکرد آن مسئول نسبت می‌دهد.

یا وقتی دونده‌ای را نشان می‌دهد که با موفقیت از خط پایان می‌گذرد و در پایان کفش‌های او را نشان داده و موفقیت‌های آن قهرمان را به کفش‌هایش نسبت می‌دهد، به این وسیله این کفش ورزشی را تبلیغ می‌کند.

همراهی با جماعت هم از راه‌های تداعی معانی است. به این ترتیب که رسانه‌‌ها نشان می‌دهند که بسیاری از مردم، عمل خاصی را انجام می‌دهند یا عقیده خاصی دارند؛ پس برای اینکه شما هم از قافله عقب نمانید با بقیه همراه شوید.

[video src="https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3391394_814.mp4"]


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *