صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دانش آموزان علاقه‌مند به یادگیری علوم نوین از بستر پژوهش سرا‌ها استفاده کنند

۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳:۰۱
کد خبر: ۷۸۳۴۳۳
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در ۷۲۶ منطقه آموزشی کشور ۶۸۴ پژوهش سرای دانش آموزی در حال ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی هستند و توسعه آن‌ها بر اساس تئوری‌ها و نظریه‌های یادگیری موقعیتی و زمینه‌ای صورت گرفته است که یقیناً در آینده دستاور‌های بزرگی برای جامعه خواهد داشت.
-علیرضاکمرئی در آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سرا‌های دانش آموزی کشور در شیراز گفت: بیش از ۱ میلیون و ۱۲۲ هزار دانش آموز در دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سرا‌های دانش آموزی کشور شرکت کردند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان این که شاهد رشد ۴۲۴ درصدی از حیث مشارکت در این جشنواره بودیم، گفت: دانش آموزانی که علاقه‌مند به یادگیری علوم نوین هستند می‌توانند از بستر پژوهش سرا‌ها برای یادگیری این علوم بهره بگیرند.

کمرئی گفت: این جشنواره در ۱۰ محور و ۸۴ گرایش برگزار شده است که نسبت به اولین دوره جشنواره شاهد افزایش محور‌ها و گرایش‌ها بوده ایم.

وی افزود: زیست فناوری، نانو، نجوم، گیاهان دارویی و طب ایرانی، آزمایشگاه علوم تجربی، کد نویسی، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته، ادبیات و علوم انسانی و انرژی‌های نوین از محور‌های برگزاری مسابقات بوده است.

کمرئی گفت: ۶ هزار و ۶۴۹ دانش آموز به همراه آثار و تولیدات خود به مرحله کشوری جشنواره راه پیدا کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به یادگیری موقعیتی اشاره کرد و گفت: در سازنده گرایی فرهنگی و اجتماعی به این مسأله بسیار تأکید شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به یادگیری در رویکرد سازنده گرایی گفت: یادگیری باید در زمینه و بافت محیطی مناسب شکل بگیرد تا آموخته‌های دانش آموزان تعمیق گردد.

کمرئی به عناصر یادگیری سازنده گرایی اشاره کرد و گفت: در این نوع یادگیری فراگیر خود مفهوم سازی می‌کند و معلم تسهیل گر یادگیری است و مشارکت و فعال بودن دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: تأسیس و توسعه پژوهش سرا‌ها بر اساس تئوری‌ها و نظریه‌های یادگیری موقعیتی و زمینه‌ای شکل گرفته است و یقیناً در آینده دستاور‌های بزرگی برای جامعه خواهد داشت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان باید برای رسیدن به رشد و کمال حرکت کنند و حضور دانش آموزان در جشنواره‌ها و چشیدن طعم موفقیت می‌تواند ضمانت موفقیت آنان در آینده باشد.

کمرئی گفت: باید با نگاه به توسعه فردی یعنی بهتر کردن امروزمان از دیروز به سمت تحقق شایستگی‌ها حرکت کنیم تا حیات طیبه مورد نظر اتفاق بیفتد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی گفت: دانش آموزان باید خودشان را در موقعیت‌های یادگیری مختلف قرار دهند و در این زمینه آموزش و پرورش فضا‌هایی خوبی را ایجاد کرده است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از دانش آموزان مقام آور در دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سرا‌های کشور همزمان با سراسر کشور تقدیر شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *