صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اهداف آمریکا از تسریع در خروج از عراق

۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸:۱۰
کد خبر: ۷۸۳۳۸۹
آمریکا اخیرا تخلیه پایگاه های نظامی خود در عراق را تسریع کرده است.
پایگاه «ان بی سی»، در گزارشی نوشت «تصمیم آمریکا مبنی بر خروج نظامیانش از عراق و تخلیه پایگاه‎های نظامی را باید واکنشی به افزایش حملات به مقر‌ها و پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق و سوریه دانست.
 
بر اساس این گزارش، حمله پهپادی به «التنف»، پایگاه نظامی آمریکا در سوریه در ماه اکتبر، اگرچه تلفات جانی در برنداشت و به خسارات شدید به ساختمان‌ها محدود شد، اما نگرانی آمریکا را تشدید کرد.
 
حمله پهپادی مجدد به «التنف»، نشان داد که اقدام‌های آمریکا برای جلوگیری از چنین حوادثی موثر نبوده است؛ ضمن این که زنگ هشدار را برای نظامیان آمریکا به صدا درآورد که تهدید‌ها علیه آنان در هفته‌های آتی افزایش یابد.

کاخ سفید در پی افزایش درخواست‌ها برای اظهارنظر در مورد حوادث اخیر، اعلام کرد که دولت «جو بایدن» از بازدارندگی ترکیبی استفاده می‌کند تا ۵ ماه آرامشی که از ماه جولای برقرار و در سه سال گذشته بی سابقه بوده را ادامه دهد.
 
اما پیش بینی مقام‌های آمریکایی نشان می‌دهد که احتمال دارد با پایان ماموریت رزمی آمریکا در عراق، روند تشکیل دولت عراق و نقاط عطف دیگر، حملات علیه نظامیان آمریکایی را در عراق تشدید کند و آمریکا باید برای آن‌ها آماده باشد.
یک محقق «واشنگتن انستیو»، می‎گوید که پرواز پهپاد‌ها بر فراز پایگاه‌های آمریکایی در عراق از تلاش‌ها برای بررسی موقعیت نظامی آمریکا حکایت دارد.
 
آمریکا هنوز ۲ هزار و ۵۰۰ نظامی در عراق و ۹۰۰ نظامی در سوریه دارد که آسیب پذیری اش در منطقه را افزایش می دهد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *