ابلاغ نرخ جدید عوارض آزادراههای کشور از ابتدای سال ١۴٠١
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص زمان اعلام نرخ جدید آزادراهها گفت: در حال حاضر عدد و ارقامی به ما اعلام نشده و پیشبینی میشود تا قبل از دهه فجر عددها اعلام شود و از ابتدای سال آینده عدد و ارقام تعیین شده ابلاغ خواهد شد.
- خیرالله خادمی در حاشیه پنجمین نمایشگاه حملونقل لجستیک و صنایع وابسته در نشست خبری در پاسخ به سوال میزان در خصوص احتمال افزایش نرخ آزادراهها و میانگین افزایش آن برای سال ۱۴۰۱ گفت: برای تعیین نرخ آزادراهها بر اساس درآمد هزینهای که آزادراهها دارند شرکتی که سرمایهگذاری انجام داده در پایان هر سال محاسبهای انجام داده و پیشنهادی ارائه میدهد.
وی بیان کرد: ما پیشنهاد ارائه شده از شرکتها را به کمیته قیمتگذاری ارسال میکنیم و بعد از چکشکاریها و بررسیهای لازم برای هر آزادراه نرخی را در انتهای سال تعیین میکنیم و از سوی وزیر ابلاغ میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص زمان اعلام نرخ جدید آزادراهها گفت: در حال حاضر عدد و ارقامی به ما اعلام نشده و پیشبینی میشود تا قبل از دهه فجر عددها اعلام شود و از ابتدای سال آینده عدد و ارقام تعیین شده ابلاغ خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسع زیربناهای کشور تأکید کرد: یکی از مواردی که در آزادراهها مد نظر است بهسازی و هزینههای نگهداری آزادراههاست که به شدت افزایش یافته است. به طوری که هرچه عوارض را کمتر افزایش دهیم قطعا در خدماتدهی، ایمنی و رویه آسفالت کمتر کار خواهد شد. برخی از آزادراهها نیاز به بهسازی دارند و باتوجه به نرخ تورم نمیتوانند رویهها را ترمیم کنند.
خادمی بیان کرد: در این بخش برای جذب سرمایهگذاری بخش خصوصی در زیرساختهای کشور باید مطمئن شویم که سرمایه آنها با سود مناسب به آنها برمیگردد. به همین منظور باید جذبه سرمایهگذاری کم شود تا توسعه آزادراهها که نیاز اولیه حملونقل کشور است ایجاد شود.
وی بیان کرد: ما پیشنهاد ارائه شده از شرکتها را به کمیته قیمتگذاری ارسال میکنیم و بعد از چکشکاریها و بررسیهای لازم برای هر آزادراه نرخی را در انتهای سال تعیین میکنیم و از سوی وزیر ابلاغ میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص زمان اعلام نرخ جدید آزادراهها گفت: در حال حاضر عدد و ارقامی به ما اعلام نشده و پیشبینی میشود تا قبل از دهه فجر عددها اعلام شود و از ابتدای سال آینده عدد و ارقام تعیین شده ابلاغ خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسع زیربناهای کشور تأکید کرد: یکی از مواردی که در آزادراهها مد نظر است بهسازی و هزینههای نگهداری آزادراههاست که به شدت افزایش یافته است. به طوری که هرچه عوارض را کمتر افزایش دهیم قطعا در خدماتدهی، ایمنی و رویه آسفالت کمتر کار خواهد شد. برخی از آزادراهها نیاز به بهسازی دارند و باتوجه به نرخ تورم نمیتوانند رویهها را ترمیم کنند.
خادمی بیان کرد: در این بخش برای جذب سرمایهگذاری بخش خصوصی در زیرساختهای کشور باید مطمئن شویم که سرمایه آنها با سود مناسب به آنها برمیگردد. به همین منظور باید جذبه سرمایهگذاری کم شود تا توسعه آزادراهها که نیاز اولیه حملونقل کشور است ایجاد شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *