صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پاسخگویی به ۳۷۵ درخواست مردمی در جریان حضور هیات عالی قضایی در گلستان/بالغ بر ۱۹۰۵ درخواست مردمی واصل شد

۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴:۱۵
کد خبر: ۷۸۲۳۴۴
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: مسئولان بخش‌های مختلف قوه قضاییه در جریان سفر به استان گلستان جمعا به ۳۷۵ مورد ملاقات مردمی ترتیب دادند که ۳۲۱ مورد در مرکز استان و ۵۴ مورد در سایر شهرستان‌های استان گلستان صورت گرفت.

- علی‌اصغر رفاهی مدیرکل مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه در نشست شورای قضایی استان گلستان با اشاره به میزان ملاقات‌های مردمی صورت گرفته در جریان سفر هیئت عالی قضایی گفت: مسئولان بخش‌های مختلف قوه قضاییه در جریان سفر به استان گلستان جمعا ۳۷۵ مورد ملاقات مردمی ترتیب دادند که ۳۲۱ مورد در مرکز استان و ۵۴ مورد در سایر شهرستان‌های استان گلستان صورت گرفت.

وی‌ادامه داد: همچنین در جریان این سفر بالغ بر ۱۹۰۵ درخواست مردمی واصل شد که ۱۵۴۵ فقره از این درخواست‌ها مربوط به امور قضایی و ۳۶۰ فقره نیز مربوط به امور غیرقضایی بود.

رفاهی تصریح کرد: تمام درخواست‌های واصله در جریان سفر به استان گلستان به صورت اسکن‌شده، ثبت شده است و به کارتابل اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه ارسال شده است؛ به دنبال این فرآیند، پیامک ثبت درخواست برای متقاضیان ارسال شده و حداکثر ظرف ۲ هفته تمامی درخواست‌ها کارشناسی می‌شود و پیش‌نویس‌های مرتبط با آن‌ها به مراکز و مراجع مربوطه قضایی ارسال می‌شود و ظرف ۳ ماه از این تاریخ، اقدامات مقتضی در رابطه با این درخواست‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: از رئیس کل دادگستری استان گلستان می‌خواهیم که درخواست‌های مردمی را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کند و گزارش مرتبط با آن را ارسال کند؛ باید توجه داشت که مردم با امیدی این درخواست‌ها و نامه‌ها را ارائه می‌کنند لذا چاره‌جویی و رفع مسائل و مشکلات آن‌ها حائز اهمیت است و در این راستا شایسته است رفاهی گفت: کارگروهی از سوی ریاست کل دادگستری استان گلستان برای رسیدگی به نامه‌ها و درخواست‌های مردمی تشکیل شده و حداکثر ظرف یک ماه پاسخ نامه‌ها و درخواست‌های مردمی داده شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *