صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

راهکار‌های اورژانس برای دور زدن ترافیک چیست؟

۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۰:۰۱
کد خبر: ۷۸۲۰۶۰
رییس سازمان اورژانس کشور به بیان توضیحاتی در خصوص راهکار‌های این سازمان برای دور زدن ترافیک پرداخت.

جعفر میعادفر در گفت‌وگو با میزان در خصوص راهکار‌های اورژانس برای دور زدن ترافیک گفت: موتورلانس کمک بسیاری در این زمینه کرده است و اگر در شهر تهران طرح استفاده از موتورلانس را راه‌اندازی نمی‌کردیم، واقعا نمی‌دانسیتم باید با ترافیک چه کار کنیم و قطعا نمی‌توانستیم زمان رسیدن بر بالین بیمار را کاهش دهیم.

وی ضمن اشاره به اینکه در تهران حدود ۵۰ درصد از ماموریت‌ها توسط موتورلانس‌ها انجام می‌شوند چرا که این وسیله امدادی سرعت مناسبی دارد و به موقع بر بالین بیمار می‌رسد، ادامه داد: در صورت اعزام آمبولانس ممکن است در برخی موارد با این موضوع مواجه شویم که مردم نسبت به اعزام این وسیله امدادی اعتراض کنند و بگویند ما درخواست آمبولانس داده بودیم و این در حالی است در صورتی که بیمار بدحال باشد، ما به این دلیل که ممکن است آمبولانس در ترافیک بماند و به موقع بر بالین بیمار نرسد، همزمان موتورلانس را هم اعزام می‌کنیم تا سریع‌تر بر بالین بیمار حاضر شویم و اقدامات اولیه را انجام دهیم و تکنسین ما که در موتورلانس حضور دارد، جان بیمار را نجات می‌دهد و سپس آمبولانس می‌رسد و او را به مرکز درمانی منتقل می‌کند.

رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه اعزام همزمان موتورلانس همراه با آمبولانس هزینه ما را دو برابر می‌کند، افزود: در برخی از ساعات عصرگاهی در شهر تهران حتی موتور هم درگیر ترافیک می‌شود و واقعا باید چاره‌ای برای این موضوع در نظر گرفته شود. بیش از ۶۵ تا ۷۰ درصد از ماموریت‌های ما در کلانشهر‌ها انجام می‌شود و حدود ۲۴ درصد از ماموریت‌های کل کشور مربوط به تهران است و از آنجایی که در این شهر‌ها با مشکل ترافیک رو به رو هستیم، بهتر است در کلانشهر‌هایی نظیر تهران و مشهد تعداد پایگاه‌های اورژانس افزایش یابند.

میعادفر اظهار کرد: احداث پایگاه جاده‌ای اقدام بسیار مثبتی است، اما ممکن است پایگاه جاده‌ای در ماه حدود ۱۰ ماموریت انجام دهد و این در حالی است که یک پایگاه شهری روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ ماموریت را به ثمر می‌رسد و انجام این اقدام طی ۲۴ ساعت واقعا کار سختی است و در این شرایط تکنسین ۱۵ ساعت بیرون از پایگاه است و از این رو با افزایش پایگاه‌های اورژانس هم به این موضوع و هم به حل کردن مشکل ترافیک برای آمبولانس‌ها کمک می‌کنیم.

وی در خصوص مشکلاتی که در رابطه با راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس در کلانشهر‌ها وجود دارد، توضیح داد: اولین مسئله در این مورد این است که مکانی برای انجام این کار در اختیار نداریم و ما طی جلسه‌ای از شهرداری محترم درخواست کرده ایم که برای راه‌اندازی پایگاه زمین در اختیار ما قرار دهند و آنها هم با روی باز از ما استقبال کردند؛ ما نیاز به زمینی بزرگی هم نداریم و همین که ۱۰۰ تا ۲۰۰ زمین در هر نقطه تهران در اختیار ما بگذارند و خیرین هم به این موضوع ورود کنند بسیاری از مشکلات در زمینه ترافیک حل می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *