صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مراغه‌چیان: سپاهان را بردیم، اما خوب نبودیم/ ژستد پس از ۱۰ هفته پاس گل هم ندهد؟

۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲:۲۱
کد خبر: ۷۸۲۰۲۱
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: تیم‌ها نتیجه گرا شده‌اند و به محض اینکه به گل می‌رسند، عقب می‌روند و دیگر بازی از جذابیت می‌افتد.

سعید مراغه‌چیان در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با پیروزی استقلال مقابل سپاهان اظهار داشت: این پیروزی را به هواداران تبریک می‌گویم، این بُرد می‌تواند سکوی پرتابی برای استقلال باشد. بازی را بُردیم، اما آن دیدار جذاب و خوبی که دنبالش بودیم را ندیدیم. امتیاز این بازی بسیار حیاتی و مهم بود، اما وقتی فوتبال دلچسب نباشد فقط می‌توان از نتیجه بازی لذت برد.

وی در ادامه افزود: لیگ برتر ایران از لحاظ کیفیت در سطح پایینی قرار دارد، تیم‌ها اصلا خوب بازی نمی‌کنند. واقعیت‌ها را باید گفت؛ استقلال مقابل صنعت نفت آبادان بازی بسیار روان و زیبایی را به نمایش گذاشت، اما در بازی مقابل سپاهان به هیچ عنوان خوب نبودیم. سپاهان را شکست دادیم، اما خوب بازی نکردیم و با ضعف‌های بسیاری روبرو هستیم. به مدیریت بازی بعد از به ثمر رساندن گل اعتقادی ندارم، زیرا باید با فشار بیشتر حریف را به عقب کشاند و گل‌های بیشتری به ثمر رساند.

*تیم‌ها نتیجه‌گرا شده‌اند

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: سپاهان در اواسط نیمه اول حملات خوبی انجام داد و در آغاز نیمه دوم  چند موقعیت خطرناک روی دروازه استقلال داشت. البته استقلال هم چند موقعیت جدی خلق کرد که متاسفانه گل نشدند، از جمله تک به تک ارسلان مطهری که تبدیل به گل نشد. استقلال گل اول را که زد کاملا عقب نشست و به ضد حمله‌ها روی آورد. ما در لیگ خودمان در سال‌های دور وقتی گل می‌زدیم عقب نمی‌کشیدیم و به دنبال گل‌های بعدی بودیم؛ اما الان تیم‌ها نتیجه‌گرا شدند و به محض اینکه به گل می‌رسند، عقب می‌روند و دیگر بازی از جذابیت می‌افتد. در واقع ما در لیگ بازیکن حرفه‌ای نداریم و فوتبال‌مان اُفت کرده است.

مراغه‌چیان در ادامه گفت: در لیگ‌های اروپایی تیم‌ها وقتی گل می‌زنند برای به ثمر رساندن گل‌های بیشتر برنامه ریزی می‌کنند؛ مانند لیورپول، منچسترسیتی و... که بازی‌های بسیار جذابی را به نمایش می‌گذارند. وقتی بازیکن خوب باشد تیم هم خوب بازی می‌کند و وقتی تیم خوب بازی کند آن مسابقه جذاب می‌شود.

*وضعیت تیم‌های پایه‌ها افتضاح است

وی در خصوص عملکرد استقلال در سال‌های گذشته عنوان کرد: طی سال‌های پیش استقلال بازیکنانی داشت که بسیار خوب بودند و یک بازی جذاب و پرگل را رقم می‌زدند، اما الان بازیکن‌ها هیچ انگیزه‌ای برای بازی کردن ندارند. متاسفانه به تیم‌های پایه رسیدگی نمی‌کنند و بازیکنان رده‌های پایه استقلال در حال سوختن هستند و اکثرا استعداد‌های ناب فوتبال را نادیده می‌گیرند.

مراغه‌چیان ادامه داد: کسانی هستند که پول می‌دهند تا بچه‌هایشان بیایند و برای استقلال بازی کنند تا دیده شوند؛ این اصلا خوب نیست. استعداد‌هایی هم هستند که به خاطر نداشتن پول فرصت خود‌نمایی ندارند. باید از این رفتار‌ها جلوگیری شود و فضا را برای پرورش بازیکنان آینده‌دار باز کنیم. در کل وضعیت تیم‌های پایه‌ها افتضاح است و باید رسیدگی شود.

*استقلال می‌تواند این فصل حداقل یک قهرمانی به دست آورد

پیشکسوت استقلال در مورد عملکرد ژستد در بازی مقابل با سپاهان گفت: ژستد بازی خوبی را انجام داد، دیگر بعد از گذشت ده هفته می‌خواهد پاس گل هم ندهد؟ در سرزنی بسیار مهارت دارد، اما سرعت کافی را ندارد. یامگا هم بازیکن خوبی است، اما هنوز به فرم ایده آل نرسیده است.

مراغه‌چیان در پایان درباره دیدار آینده استقلال مقابل نود ارومیه در جام حذفی خاطرنشان کرد: دیدار با نود ارومیه هم می‌تواند برای استقلال مهم باشد، زیرا بازیکنان نود برای اینکه خودشان را نشان دهند با نهایت قدرتشان می‌آیند و این می‌تواند کار را برای استقلال سخت کند. نام استقلال بسیار بزرگ است و امیدوارم شاهد پیروزی این تیم باشیم. استقلال می‌تواند در این فصل یک قهرمانی را حداقل به دست بیاورد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *