صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس مجلس: هدف لایحه رتبه‌بندی معلمان ارتقای جایگاه معلمان است

۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱:۱۲
کد خبر: ۷۸۱۸۷۹
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده رشت درباره اینکه تغییرات لایحه رتبه یندی معلمان این لایحه را مشابه قانون خدمات کشوری کرده است،گفت: این تذکر وارد نیست چراکه هدف ما از رتبه بندی معلمان ارتقای منزلت و جایگاه معلمان در جامعه است.
- جبار کوچکی‌نژاد طی تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: مجلس سه ماده از لایحه رتبه بندی معلمان را تصویب کرد و مابقی آن را جهت اعمال اصلاحات به کمیسیون آموزش ارجاع داد و آنان هم اصلاحاتی را در این لایحه ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه تغییرات لایحه رتبه‌بندی معلمان، این لایحه را مشابه قانون خدمات کشوری کرده است، بیان داشت: برخی از مواد لایحه رتبه بندی معلمان تغییرات زیادی داشته است؛ برای مثال در ماده ۷ این لایحه تعداد معلمانی که قرار است در رتبه بندی معلمان تعیین تکلیف شوند، محدود شده است در حالی که نباید این محدودیت وجود داشته باشد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: تذکر شما وارد نیست. هدف ما از رتبه بندی معلمان آن است که منزلت و جایگاه معلمان را در جامعه اسلامی و آموزش و پرورش ارتقا دهیم.

وی بیان داشت: مجلس در ماده ۲ لایحه رتبه بندی معلمان مفاهیم مربوط به رتبه بندی را تعریف کرد و ما تأکید کردیم که رتبه بندی فقط برای معلمان است و ضمن احترامی که برای کادر اداری و خدماتی مدارس قائل هستیم، اما معتقدیم باید جایگاه و منزلت معلمان بالاتر باشد.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *