صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رانندگان تاکسی چگونه کارت حمایتی بگیرند؟

۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴:۰۷
کد خبر: ۷۸۱۵۲۵
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری گفت: رانندگان تاکسی می‌توانند متناسب با اعتبارسنجی که از آن‌ها انجام می‌شود از ۳ تا ۳۰ میلیون تومان اعتبار استفاده از خدمات خرید قطعات و خرید تعمیرگاهی در سامانه مجاز ایران خودرو دریافت کنند.

- آنا نوشت:  این روز‌ها در شهر تهران شاهد فرسوده بودن حمل و نقل عمومی به ویژه ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی هستیم که البته چند وقتی می‌شود تسهیلات مناسبی در زمینه تعویض تاکسی‌های فرسوده با نو به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی داده می‌شود،، اما باز هم این قشر با مشکلات و خرابی‌های وسایل نقلیه خود مواجه هستند.

در بسیاری از کشور‌ها وسایل نقلیه امدادی، عملیاتی، حمل و نقل عمومی و ... از بهترین برند‌ها هستند و امکانات مناسبی دارند، چراکه روزانه باید به هزاران نفر در شهر خدمات ارائه دهند و این فعالیت می‌طلبد که وسایل نقلیه مرغوب و مناسبی در اختیار کارکنان این ناوگان‌ها قرار گیرد. اما متاسفانه در کشور ما شاهد هستیم که کمتر به این موضوع پرداخته می‌شود و رانندگان حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی‌ها از بابت این موضوع ناراضی هستند.

تحویل خودرو‌های از رده خارج به رانندگان تاکسی!

خودرو‌هایی که این روز‌ها به عنوان وسایل نقلیه به روز مانند پژو ۴۰۵ و... به رانندگان وسایل نقلیه فروخته می‌شود، بیش از ۱۰ سال است که از سوی شرکت مادر خود در فرانسه به عنوان خودروی از رده خارج معرفی شده و سال‌های زیادی از توقف تولید آن می‌گذرد، اما همچنان به عنوان یکی از خودرو‌های برتر، بدون داشتن ایمنی و کیفیت لازم بین رانندگان تاکسی عرضه می‌شود و آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

حالا در این میان، اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از اعطای کارت اعتباری حمایتی ایساکو به رانندگان تاکسی خبر داده که این طرح تا حدودی می‌تواند به رانندگان این ناوگان کمک کند، به گفته مرتضی ضامنی مدیرعامل این اتحادیه؛ «یکی از نیاز‌ها و درخواست‌های جدی رانندگان تاکسی این بوده که بتوانند خرید‌های اعتباری انجام دهند. باتوجه به اینکه عمده کار در حوزه تاکسیرانی با مجموعه ایران خودرو است و ایساکو نیز زیر مجموعه ایران خودرو هست، در اقدامی مشترک و خوب این مطالبه برآورده شده».

میزان تسهیلات قابل ارائه به رانندگان وسایل نقلیه چقدر است؟

ضامنی می‌گوید «با همکاری مشترک میان ایساکو و بانک قرض الحسنه رسالت و با پیگیری اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، شرایطی فراهم شد که رانندگان تاکسی بتوانند متناسب با اعتبارسنجی که از آن‌ها انجام می‌شود از ۳ تا ۳۰ میلیون تومان به صورت متغیر اعتبار دریافت کنند».

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور می‌گوید: «دریافت کننده این اعتبار می‌تواند از خدمات خرید قطعات و خرید تعمیرگاهی در سامانه مجاز ایران خودرو استفاده کند و به صورت اقساطی این وجه را بازگرداند، این موارد کلیات طرح موجود است که در مجمع سالانه اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور نیز رونمایی شد و کار آغاز شده البته برای گرفتن بازخورد و اعلام تعداد رانندگانی که از تسهیلات استفاده کرده‌اند به فرصت ۲ ماهه‌ای نیاز است».

به گفته وی شرکت ایساکو در سراسر کشور دارای ۱۸۰۰ فروشگاه و نمایندگی است و در این فروشگاه‌ها و نمایندگی آمادگی کامل برای ارائه خدمت و فروش قطعات به دارندگان کارت ایساکو فراهم شده.

ضامنی می‌گوید: «قیمت ارائه خدمات و قطعات خودرو با قیمت مصوب است و در سراسر کشور توسط شرکت مذکور ارائه خواهد شد و افرادی که کارت را دریافت می‌کنند، امکان تراکنش در همه فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های سراسر کشور را دارند».

نحوه بازپرداخت تسهیلات اعطایی به رانندگان وسایل نقلیه چگونه است؟

همچنین به گفته مدیر توسعه و فروش و صادرات ایساکو؛ این کارت اعتباری برای تاکسی‌ها با بازپرداخت ۶ ماهه با سه ماه تنفس در نظر گرفته شده و ارائه خدمات و فروش قطعات به واسطه این کارت بدون بهره و کارمزد است و ارائه خدمت و فروش قطعات خودرو هیچ گونه تفاوتی از نظر قیمت با خرید نقدی برای دارندگان این کارت اعتباری ندارد».

البته سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز، چند سالی است که این کار را انجام داده و رانندگان وسایل نقلیه با مراجعه به سایت این سازمان، از خدمات متفاوتی نظیر لاستیک دولتی، روغن موتور، بیمه و ... بهره‌مند می‌شدند، اما همانطور که گفته شد مشکل اصلی رانندگان وسایل نقلیه کیفیت و قدیمی بودن وسایل نقلیه است و بابت این موضوع رضایت کافی ندارند.

باتوجه به موارد گفته شده، می‌طلبد که مسئولان مربوطه در زمینه احیای حمل و نقل عمومی به ویژه ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی تمهیدات ویژه‌ای بیندیشند، چراکه فرسوده بودن این ۲ ناوگان، صدمه جدی را به شهر خواهد زد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *