صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ایستگاه متروی بهشتی به میدان قائم وصل شد/افتتاح رسمی ، همین هفته

۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴:۴۹
کد خبر: ۷۸۱۵۲
خبرگزاری میزان- مدیر عامل راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به راه اندازی چهار ایستگاه نوبنیاد، شهید بهشتی، قائم و شهید زین الدین در نیمه شمالی خط 3 مترو تهران، عنوان کرد: تست گرم این ایستگاه ها انجام شده و در اواسط هفته جاری شاهد افتتاح این ایستگاه ها خواهیم بود.

هابیل درویشی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اشاره به راه اندازی چهار ایستگاه نوبنیاد، شهید بهشتی، قائم و شهید زین الدین در نیمه شمالی خط 3 مترو تهران، عنوان کرد: تست گرم این ایستگاه ها انجام شده و در اواسط هفته جاری شاهد افتتاح این ایستگاه ها خواهیم بود.

درویشی افزود: در حال حاضر شهروندان از ایستگاه بهشتی به سمت قائم در ایستگاه های ذکر شده امکان سواره و پیاده شدن دارد. تاکید می کنم ایستگاه شهید بهشتی در حال حاضر در خط یک فعال است که با افتتاح ایستگاه شهید بهشتی در خط سه این ایستگاه به ایستگاهی تقاطعی تبدیل شده و امکان سرویس دهی به شهروندان را در خط سه علاوه بر خط یک نیز دارد.

وی با اشاره به این که مجموع خط 3 متروی تهران 37 کیلومتر است، خاطرنشان کرد: این خط که خطی قطری نامیده می شود، شمال پایتخت را به جنوب آن متصل می کند، بدین معنی که بیشترین دسترسی را به میادین و خیابان های اصلی شهر برای شهروندان فراهم ایجاد کرده و امکان تردد سریع و آسان را برای شهروندان جنوب شهر به نقاط شمالی پایتخت فراهم می کند.

مدیرعامل مترو تهران و حومه با بیان این که خط سه یک میلیون مسافر را روزانه جابجا می کند، تاکید کرد: این خط از کمربندی آزادگان در ابتدای جاده ساوه در شمال پایتخت به میدان قائم رسیده است. پس از افتتاح ایستگاه های مذکور ایستگاه‌های باقی مانده نیز تا پایان سال هر ماه یک ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول با اشاره به این که ایستگاه های باقی مانده متناسب با پایان یافتن ساخت نمای بیرونی ایستگاه ها و تجهیزات به بهره برداری می رسند، عنوان کرد: ایستگاه هایی همانند سهروردی، هروی، قدوسی، بنی هاشم و محلاتی از جمله ایستگاه هایی هستند که تکمیل شده و متناسب با ساخت نمای ایستگاه و تهیه تجهیزات مورد نیاز به بهره برداری می رسند.



درویشی با اشاره به اینکه برآوردهای اولیه ساخت این خط 8 میلیارد تومان بود،تصریح کرد:چهار هزار میلیارد از این رقم برای نیمه جنوبی و میانی و نیز تامین ناوگان خط سه هزنیه شد. مقدار باقی مانده از این خط یعنی 18 کیلومتری که در آستانه افتتاح است نیز با 2 هزار میلیارد به پایان رسید. در مجموع توانستیم با صرفه‌جویی‌های انجام شده این خط را با 6 هزارمیلیارد تومان به پایان رسانده تا در نهایت به صرفه جویی 2 هزار میلیاردی در ساخت خط سه مترو تهران دست یابیم.

درویشی با اشاره به این که تونل سازی یا لاینینگ 18 کیلومتر تازه افتتاح شده به میزان 415 کیلومتر در یک هفته انجام شد، خاطرنشان کرد: این درحالی است که مترو تهران تا پیش از این در مدت زمان یک هفته برای تونل سازی در نهایت 150 کیلومتر رکورد داشته است.

مدیرعامل مترو تهران و حومه در پایان به میزان گفت: در حالی که ساخت 18 کیلومتر از خط سه در مدت زمان عادی حداقل سه سال زمان نیاز دارد این بخش در 14 ماه کاری به پایان رسید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *