جزئیات قیمت جدید محصولات سایپا و ایران خودرو/ تصمیمگیری ستاد تنظیم بازار بجای شورای رقابت
طبق گفته معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا، بهای کارخانه سبد محصولات سایپا از امروز به طور متوسط ۱۸ درصد افزایش مییابد.
- تارنمای سایپانیوز به نقل از حسین کاظمی معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا نوشته است، به دنبال افزايش چند برابری قيمت نهادههای توليد و مواد اولیه نظیر فولاد، آلومينيوم، مس، محصولات پلیمر، پتروشيمی و ساير مواد اوليه و نیز قطعات مورد نياز برای توليد خودرو در ماههای اخير که منجر به افزایش چشمگیر قیمتِ تمام شده محصولات و تحمیل زیان به سهامداران خودروسازان شده است، بهای کارخانه سبد محصولات سايپا از امروز به طور متوسط ۱۸ درصد افزايش میيابد. این اصلاح و افزایش، به معنای آزادسازی قیمت نبوده و صرفاً با اتكا به فرمول تعيين شده توسط مراجع قبلي قيمتگذاري خودرو، براساس محاسبه تورم صورت میپذیرد.
طبق این اظهارات، با توجه به نوسان نرخ ارز و شرایط تورمی موجود، زیان صنعت خودروسازی و قطعهسازی به طور کامل پوشش داده نمیشود، اما این اصلاح قیمت سبب هدايت و تزریق نقدينگي به خطوط توليد شده و رشد توليد و افزايش تيراژ روزانه و طبعاً عرضه هرچه بيشتر خودرو به بازار، پاسخگويي به نياز مصرفكنندگان واقعی، کمک به حذف واسطهگری، حفظ حقوق مشتریان و منافع سهامداران خودروسازان در بورس را رقم خواهد زد. در این راستا طرحهاي مستمر فروش فوقالعاده و پيشفروش به صورت هفتگی بهاجرا درخواهد آمد.
همچنین کانال منسوب به ایرانخودرو با انتشار دو نامه جداگانه، قیمت جدید محصولات دو کارخانه شبهدولتی ایرانخودرو و سایپا را اعلام کرد:
انتشار خبر افزایش ۱۸ درصدی قیمت محصولات این دو شرکت خودروسازی در حالی است که رئیسجمهور یکم آذر ماه ۱۴۰۰ در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با تأکید بر اهمیت ثبات در بازار و منطقی شدن نرخ کالاهای اساسی تداوم اجرای تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و ستاد تنظیم بازار را ضروری خواند. در این جلسه همچنین گزارشی از روند افزایش تولید خودرو در کشور ارائه و راههای تقویت تولید داخلی با استفاده از سرمایههای مردمی بررسی شد.
همچنین قیمتگذاری خودرو از شورای رقابت به ستاد تنظیم بازار محول شده است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *