نباید برای تولید مدهای حمل و نقل بازار انحصاری ایجاد کرد
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: ما نباید به این سمت برویم که یک بازار انحصاری برای محصولات داخلی در حوزه حمل و نقل ایجاد کنیم که نتیجه اش این باشد که مردم ناچار به استفاده از محصولات داخلی باشند، اما از مزایای محصولات باکیفیت بی بهره بمانند.
سیدعلی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص اولویتهای مدیریت شهری پایتخت برای گسترش تولید داخلی وسایل حمل و نقل عمومی یا واردات این محصولات از خارج به میزان گفت: درباره مسالهی تولید داخلی انواع وسایل حمل و نقل عمومی یک نکته را باید در نظر گرفت و آن هم اینکه باید نقطه بهینهی مربوط به این عملکرد کشف و شناسایی بشود. در دوره گذشته مدیریت شهری که شرکت واگن سازی متروی تهران شروع به کار کرد به نظر من این شرکت عملکرد مطلوبی از خود به نمایش گذاشت و تصور میکنم محصولاتی هم که توسط این شرکت عرضه شد با استانداردهای رایج در دنیا در زمینه حمل و نقل ریلی قابل تطبیق بود.
وی ادامه داد: امروز هم من معتقد هستم ادامه آن مسیر برای ما ضروری است و نباید از این سطح مطلوبی که در زمینه تولید داخلی واگنهای مترو شکل گرفته عدول بکنیم. باید این نکته به خوبی مورد توجه قرار بگیرد که اولویت ما در مدیریت شهری تهران و در زمینه حمل و نقل حتما استفاده از محصولات داخلی است. اما این مساله مستلزم رعایت یک شرط اساسی است. آن شرط هم این است که محصولاتی که در داخل کشور تولید میشوند باید از استانداردهای بالایی برخوردار باشند و با استانداردهای روز دنیا قابل انطباق باشند. درباره این موضوع آن نکتهای که باید در نظر گرفته شود این است که ما نباید به این سمت برویم که یک بازار انحصاری برای محصولات داخلی در حوزه حمل و نقل ایجاد کنیم که نتیجه اش این باشد که مردم ناچار به استفاده از محصولات داخلی باشند، اما از مزایای محصولات باکیفیت بی بهره بمانند.
بیشتر بخوانید:
این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: مسالهی انحصاری نشدن بازار تولیدات مربوط به حمل و نقل و دسترسی داشتن به محصولات با کیفیت هم درباره اتوبوس و هم در مورد خودروهای تاکسی، واگنهای مترو و همهی انواع مدهای حمل و نقل مصداق پیدا میکند. حتی اگر ما به دنبال استفاده انبوه از موتورسیکلتهای برقی هم باشیم و بخواهیم استفاده از این وسیله نقلیه را در سطح جامعه به صورت فراگیر در بیاوریم و مردم را برای به کارگیری این نوع وسایل نقلیهای که از سوختهای پاک استفاده میکنند تشویق کنیم باز باید به همان طریق عمل بشود. یعنی درباره این نوع تولیدات هم ضروری است تا آن استانداردهای لازم را داشته باشند.
قائمی تصریح کرد: اگر قرار باشد موتورسیکلت برقی شصت کیلومتر در روز مسافت طی کند و باتری اش خالی بشود و بعد برای هر بار شارژ باطری هشت ساعت زمان صرف بشود در این صورت استفاده از چنین وسیله نقلیهای واقعا بیهوده خواهد بود. یعنی اگر نحوه استفاده از موتورسیکلت برقی اینگونه باشد که قطعا این کار بی فایده خواهد بود. در کل و برای همه انواع مدهای حمل و نقل اگر کیفیت تولیداتی که عرضه میشوند اینطور باشد در عمل نقض غرض اتفاق افتاده است. این مواردی که در بحث تولید یا واردات وسایل حمل و نقل عمومی مطرح میشود جزو آن مسائلی به حساب میآید که باید در حوزه تطبیق مسائل به آن پرداخته بشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *