صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هزاران سند درباره وضعیت مدارس بومیان کانادا منتشر می‌شود

۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲:۰۰
کد خبر: ۷۸۰۰۰۲
هزاران گزارش و سند جدید درباره مدارس بومیان کانادا به زودی منتشر می‌شود.

- «مارک میلر»، وزیر امور بومیان کانادا، می گوید که دولت فدرال این کشور هزاران پرونده ناشناخته قبلی مربوط به سیستم مدارس مسکونی را منتشر خواهد کرد.

«میلر» در مصاحبه با پایگاه «گلوب اند میل» گفته که این اسناد به «مرکز ملی حقیقت و آشتی کانادا»، یک سازمان تحقیقاتی و آموزشی در دانشگاه «مانیتبا» در مرکز کانادا تحویل داده خواهد شد.

به گفته وی، خودداری کانادا از ارائه این سند، ناقض وظیفه اخلاقی اتاوا در قبال بازماندگان مدارس بومیان است که بیش از ۱۵۰ هزار کودک بین اواخر دهه ۱۸۰۰ و ۱۹۹۰ مجبور به حضور در آن‌ها شدند.

این کودکان از زبان و فرهنگ خود محروم شدند، از خواهر و برادر خود جدا شدند و مورد آزار روانی، جسمی و جنسی قرار گرفتند؛ اعتقاد بر این است که هزاران نفر در زمان حضور در این مدارس جان خود را از دست داده‎اند.

کشف بیش از هزار و ۲۰۰ جسد در گور‌های دسته جمعی در سال جاری در چندین مورد از این مدارس شبانه روزی، درخواست‌های گسترده‌ای را برای کشف حقیقت و پاسخگویی برای آنچه رخ داده، برانگیخته است.

کمیسیون فدرال تحقیق در مورد این مدارس، معروف به کمیسیون حقیقت و آشتی (TRC)، در سال ۲۰۱۵ به این نتیجه رسید که سیستم مدارس شبانه روزی بومیان کانادا یک «نسل کشی فرهنگی» است.

انجمن زنان بومی کانادا از گزارش جدید در مورد انتشار اسناد دولتی استقبال کرد و آن را «گامی بزرگ به سوی حقیقت و آشتی»، خواند.

پس از کشف گور دسته جمعی حاوی اجساد ۲۱۵ کودک بومی در ماه می‌ در یک مدرسه بومیان کانادا، که برخی از آن‌ها در هنگام مرگ در ۳ سالگی بوده‎اند، تماس‌ها برای کشف گذشته تاریک مدارس شبانه روزی بومیان آمریکا افزایش یافته است.

بین سال‌های ۱۸۶۹ تا ۱۹۷۸، صد‌ها هزار کودک بومی آمریکا از خانواده‌های خود جدا شدند و مجبور شدند به مدارس شبانه‌ روزی که توسط دولت فدرال یا کلیسا‌ها اداره می‌شدند، بروند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *