۳۰درصد دانشآموزان به شبکه ارتباطی یا وسایل هوشمند برای اتصال به "شاد" دسترسی ندارند
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان این که حدود ۳۰درصد از دانش آموزان به شبکه ارتباطی یا وسایل هوشمند جهت اتصال به شبکه شاد دسترسی ندارند، گفت: تاکنون با مشارکت خیرین ۳۶۱هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان کم برخوردار اهدا شده است.
-جواد حسینی در نشست شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان این که بهداشت، سلامت، مهارت آموزی، اشتغال، آموزش و توانمند سازی از ضروریات معلولان در جامعه است، گفت: متولی آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه، آموزش و پرورش استثنایی است که با رویکرد «عدالت ترجیحی» ایجاد شده است.
وی با بیان این که بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰مدرسه استثنایی در کشور برای رسیدن به حداقلها نیاز است، گفت: از این تعداد ۱۶۵مدرسه تاکنون ساخته و یا کلنگ زنی شده است که ۱۳مدرسه متعلق به استان آذربایجان شرقی است و در حال حاضر ۹مدرسه در این استان در حال ساخت است.
حسینی با اشاره به این که تربیت بدنی و ورزش برای دانش آموزان استثنایی علاوه بر جنبه سلامت، جنبه توان بخشی هم دارد، گفت: اعتبار مورد نیاز ساخت سالن ورزشی نیمه تمام دانش آموزان استثنایی استان آذربایجان شرقی توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی پرداخت خواهد شد.
وی افزود: دانش آموزان استثنایی استان آذربایجان شرقی به ۱۰۰۰قلم تجهیزات توان افزایی، نیاز دارند که رقمی بالغ بر ۵میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان برای تأمین این تجهیزات نیاز است و در سال جاری ۳میلیارد تومان اعتبار برای این تجهیزات به استان آذربایجان شرقی داده شده است.
حسینی درخصوص «طرح هدایت» با بیان این که حدود ۳۰درصد از دانش آموزان به شبکه ارتباطی یا وسایل هوشمند جهت اتصال به شبکه شاد دسترسی ندارند، اظهار کرد: تاکنون با مشارکت خیرین ۳۶۱هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان کم برخوردار اهدا شده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: اگر چه چاپ کتابهای خط بریل ویژه دانش آموزان نابینا، از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی انجام میشود، ولی برای رفع مشکل استان آذربایجان شرقی یک دستگاه چاپگر خط بریل برای این استان خریداری میشود.
حسینی با تأکید بر این که یکی از مشکلات دانش آموزان استثنایی رفت و آمد به مدارس است، گفت: هزینه سالانه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی استان آذربایجان شرقی ۵میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان است که ۳میلیارد تومان اعتبار آن از طریق آموزش و پرورش استثنایی تأمین خواهد شد و امید است باقیمانده این اعتبار از طریق منابع درون استانی و مشارکت شهرداریها و شوراهای شهر تأمین شود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ شایان ذکر است، در سفر رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به استان آذربایجان شرقی، کلنگ احداث مجتمع ۱۸کلاسه، آموزشی، ورزشی و توانبخشی دانش آموزان ناشنوای دختر، مجهز به سالن ورزشی هزار مترمربعی و کلینیک درمانی برای همه دانش آموزان استثنایی، سالن همایش و مرکز توانبخشی در زمینی به مساحت ۳۵۰۰متر در تبریز به زمین زده شد.
وی با بیان این که بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰مدرسه استثنایی در کشور برای رسیدن به حداقلها نیاز است، گفت: از این تعداد ۱۶۵مدرسه تاکنون ساخته و یا کلنگ زنی شده است که ۱۳مدرسه متعلق به استان آذربایجان شرقی است و در حال حاضر ۹مدرسه در این استان در حال ساخت است.
حسینی با اشاره به این که تربیت بدنی و ورزش برای دانش آموزان استثنایی علاوه بر جنبه سلامت، جنبه توان بخشی هم دارد، گفت: اعتبار مورد نیاز ساخت سالن ورزشی نیمه تمام دانش آموزان استثنایی استان آذربایجان شرقی توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی پرداخت خواهد شد.
وی افزود: دانش آموزان استثنایی استان آذربایجان شرقی به ۱۰۰۰قلم تجهیزات توان افزایی، نیاز دارند که رقمی بالغ بر ۵میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان برای تأمین این تجهیزات نیاز است و در سال جاری ۳میلیارد تومان اعتبار برای این تجهیزات به استان آذربایجان شرقی داده شده است.
حسینی درخصوص «طرح هدایت» با بیان این که حدود ۳۰درصد از دانش آموزان به شبکه ارتباطی یا وسایل هوشمند جهت اتصال به شبکه شاد دسترسی ندارند، اظهار کرد: تاکنون با مشارکت خیرین ۳۶۱هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان کم برخوردار اهدا شده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: اگر چه چاپ کتابهای خط بریل ویژه دانش آموزان نابینا، از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی انجام میشود، ولی برای رفع مشکل استان آذربایجان شرقی یک دستگاه چاپگر خط بریل برای این استان خریداری میشود.
حسینی با تأکید بر این که یکی از مشکلات دانش آموزان استثنایی رفت و آمد به مدارس است، گفت: هزینه سالانه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی استان آذربایجان شرقی ۵میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان است که ۳میلیارد تومان اعتبار آن از طریق آموزش و پرورش استثنایی تأمین خواهد شد و امید است باقیمانده این اعتبار از طریق منابع درون استانی و مشارکت شهرداریها و شوراهای شهر تأمین شود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ شایان ذکر است، در سفر رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به استان آذربایجان شرقی، کلنگ احداث مجتمع ۱۸کلاسه، آموزشی، ورزشی و توانبخشی دانش آموزان ناشنوای دختر، مجهز به سالن ورزشی هزار مترمربعی و کلینیک درمانی برای همه دانش آموزان استثنایی، سالن همایش و مرکز توانبخشی در زمینی به مساحت ۳۵۰۰متر در تبریز به زمین زده شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *