دانشجویانی که بیشترین آسیب را از آموزش مجازی دیدهاند
رئیس دانشگاه خوارزمی، گفت:برخی از دانشجویان کارشناسی ارشد که کل دوران تحصیل آنها همزمان شد با دوران آموزش مجازی و کرونا بیشترین آسیب را متحمل شده اند، اما آنها نیز میتوانند از فضای ایجاد شده استفاده و برای انجام کارها و دروس عملی و انجام پروژههای خود به دانشگاه مراجعه کنندو با دانشجویان آسیب دیده از کرونا برای افزایش سنوات تحصیلی همکاری خواهد شد.
عزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی در گفتوگو با خبرگزاری میزان گفت:ما مجبور بودیم بین تعطیلی و آموزش مجازی یکی را انتخاب کنیم تا در امر آموزش تاخیر و تعلیق ایجادنشود، اما قبول داریم طی دو سال آموزش آموزش مجازی آموزش آسیبهایی را تجربه کرده است.
وی ادامه داد:در شرایط کرونایی تنها انتخاب ما آموزش مجازی بود، اما با آغاز آموزش حضوری به اساتید توصیه داریم با شیوههای ممکن بازخوردهایی را نسبت به سطح آموختههای دانشجویان در این دوران کسب کرده و تاجایی که امکان دارد کارهای جبرانی انجام دهند.
وی در مورد این موضوع که برخی از دانشجویانی مقاطعی همچون کارشناسی ارشد که کل دوران تحصیل آنها همزمان شد با دوران آموزش مجازی و کرونا که به طور کلی سه ترم آموزش مجازی داشته اند، گفت:اگرچه که بیشترین آسیب را این دانشجویان دیده اند، اما آنان نیز میتوانند از فضای ایجاد شده استفاده و برای انجام کارها و دروس عملی و انجام پروژههای خود به دانشگاه مراجعه کنند، اما به طور کلی بر اساس صحت سنجی اگر مشخص شود که دانشجویانی از بحران کرونا آسیب دیده اند به واسطهی ابتلا خود یا اعضای خانواده از تحصیل بازمانده و مشکلاتی برای ایشان ایجاد شده است، همکاری ویژهای شامل افزایش سنوات برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.
رییس دانشگاه خوارزمی گفت: رعایت دقیق پروتکلها برای آموزش حضوری چالشهایی ایجاد میکند، حضور در محیط دانشگاه و محیطهای آموزش در این دوران و مثلا رعایت فاصله گذاریها به دو متر در کلاسهای ۴۰ نفره نیازمند تامین فضاهایی سه برابر فضاهای موجود است.
وی گفت:مساله اسکان نیز از جمله چالشهای موجود در شرایط کنونی است، از این رو تنها با بهبود شرایط و دستورالعملهای اصلاح شده ستاد کرونا در مورد رعایت شیوه نامهها میتوان به سمت آموزش حضوری رفت.
وی ادامه داد: تنها با بهبود شرایط و کاهش محدودیتها ما میتوانیم پذیرای دانشجویان باشیم، از این رو انتظار میرود از ترم آینده به تناسب ظرفیتها و امکاناتمان بتوانیم به سمت آموزش حضوری برویم.
وی در پایان در مورد افزایش شهریه این دانشگاه طی سال جاری، با توجه به مجازی بودن آموزش، گفت:امسال نیز همچون سالیان گذشته به طور میانگین افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی در زمینه شهریهها داشته ایم.
وی در مورد این موضوع که برخی از دانشجویانی مقاطعی همچون کارشناسی ارشد که کل دوران تحصیل آنها همزمان شد با دوران آموزش مجازی و کرونا که به طور کلی سه ترم آموزش مجازی داشته اند، گفت:اگرچه که بیشترین آسیب را این دانشجویان دیده اند، اما آنان نیز میتوانند از فضای ایجاد شده استفاده و برای انجام کارها و دروس عملی و انجام پروژههای خود به دانشگاه مراجعه کنند، اما به طور کلی بر اساس صحت سنجی اگر مشخص شود که دانشجویانی از بحران کرونا آسیب دیده اند به واسطهی ابتلا خود یا اعضای خانواده از تحصیل بازمانده و مشکلاتی برای ایشان ایجاد شده است، همکاری ویژهای شامل افزایش سنوات برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.
رییس دانشگاه خوارزمی گفت: رعایت دقیق پروتکلها برای آموزش حضوری چالشهایی ایجاد میکند، حضور در محیط دانشگاه و محیطهای آموزش در این دوران و مثلا رعایت فاصله گذاریها به دو متر در کلاسهای ۴۰ نفره نیازمند تامین فضاهایی سه برابر فضاهای موجود است.
وی گفت:مساله اسکان نیز از جمله چالشهای موجود در شرایط کنونی است، از این رو تنها با بهبود شرایط و دستورالعملهای اصلاح شده ستاد کرونا در مورد رعایت شیوه نامهها میتوان به سمت آموزش حضوری رفت.
وی ادامه داد: تنها با بهبود شرایط و کاهش محدودیتها ما میتوانیم پذیرای دانشجویان باشیم، از این رو انتظار میرود از ترم آینده به تناسب ظرفیتها و امکاناتمان بتوانیم به سمت آموزش حضوری برویم.
وی در پایان در مورد افزایش شهریه این دانشگاه طی سال جاری، با توجه به مجازی بودن آموزش، گفت:امسال نیز همچون سالیان گذشته به طور میانگین افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی در زمینه شهریهها داشته ایم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *