صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بهسازی راه‌های مرزی کشور اولویت مسئولان شود

۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۵:۰۱
کد خبر: ۷۷۸۷۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - معاون استاندار خراسان رضوی با تاکید بر مصوب شدن انجام پروژه‌هایی که با هدف صرفه جویی و برگشت سرمایه به جامعه انجام می گیرد، تاکید کرد: بهسازی راه‌های مرزی کشور اولویت مسئولان شود.
به گزارش ، محمد مقدوری با اشاره به راه های صعب العبور و روستاهایی که فاقد حداقل امکانات هستند، گفت: خراسان رضوی یکی از استان‌های بااهمیت کشور محسوب می‌شود که به دلیل نقش ترانزیتی می‌تواند مورد‌ توجه و بهره‌برداری چندجانبه قرار بگیرد. به همین خاطر نیز برای بهبود شرایط ضرورت دارد تا بهسازی راه‌های مرزی اولویت مسئولان شود.

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی افزود: مسیر درگز- قوچان که از چندین روستا می‌گذرد دارای راه فرعی به طول ۱۵۰ کیلومتر بود که با همت وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی ساخت مسیر و تونل‌های قطعه دو این محور شروع شده است. با توجه به برآورد زمان ۴۲ ماهه برای اتمام این راه که موجب کاهش طول سفر و کاهش زمان و در عین حال ایمن شدن جاده است انتظار می رود تا حمل و نقل بین المللی در این منطقه رونق بگیرد.

مقدوری تاکید کرد: صرفه جوبی و ترویج اقتصاد مقاومتی در شرایط حال حاضر کشور از جمله شعارهایی است که در این پروژه عمرانی استان خراسان رضوی شاهد به مرحله عمل رسید. اجرای این طرح از جمله طرح‌هایی بود که زمزمه اجرای آن از سال ۸۰ شروع شد ولی در نهایت ۱۴ سال بعد و در سال ۹۴ با همت آقای آخوندی به سرانجام رسید.

وی گفت: صرفه‌جویی‌هایی که در پروژه عملیات اجرایی قطعه ۲ محور درگز- کبکان- قوچان انجام گرفته در حدی است که با یک بازه زمانی کوتاه حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته برگشت پیدا می‌کند و در عین حال بهره برداری از این مسیر به اقتصاد کشور و رونق ترانزیت کمک فراوانی می‌کند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: جاده کنونی درگز - سه راهی امام قلی قوچان دوغایی ۱۵۰ کیلومتر طول دارد اما با ساخت و تکمیل مسیر جدید طول این جاده به حدود ۸۵ کیلومتر کاهش می یابد. همچنین جاده جدید موجب کاهش ۷۸ دقیقه ای زمان سفر می شود و این درحالی است که متوسط سفر در مسیر قدیم ۱۶۰ دقیقه بود. در طول مسیر قطعه دوم سه تونل نیز احداث می شود که یکی از آنها به طول سه هزار و ۵۴۵ متر بزرگترین تونل در کشور خواهد بود.

وی افزود مبلغ پیمان در این قطعه پروژه دو هزار و ۵۳۴ میلیارد ریال می باشد و بر اساس برنامه زمان بندی باید ظرف ۴۲ ماه توسط قرارگاه خاتم الانبیا به انجام برسد.

افزایش ایمنی این جاده و کاهش تصادفات، روانسازی رفت و آمد، افزایش سطح خدمات بین جاده ای در راه اصلی و کوتاه شدن مسیر ترانزیت سبزوار - سلطان آباد - دوغابی- کبکان - درگز - لطف آباد از اهداف اجرای این پروژه است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *