صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مرکز ارتباطات؛ مجموعه خدمت‌گزار ملت در کنار مردم

۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱:۵۴
کد خبر: ۷۷۸۵۸۴
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: مرکز ارتباطات، به عنوان مجموعه خدمتگزار ملت و در قامت مطالبه‌گری و دفاع از حقوق آنان و پاسخگو کردن مجموعه‌های دولتی در کنار مردم خواهد بود.
- حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی، روز گذشته در نشستی با ۷۵ تَن از مدیران کل حوزه وزارتی و بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارتخانه‌های ۱۹ گانه و سازمان‌های تابعه نهاد ریاست جمهوری که برای نخستین بار در تاریخ تأسیس این مرکز صورت گرفت، اهداف، برنامه‌ها و رویکرد این مرکز در دور جدید فعالیت هایش در دولت مردمی را تشریح کرد.

در این نشست، پس از ارائه گزارش مدیران کل تابعه مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری از اقدامات تحولی صورت گرفته در ساختار و روند پیگیری گزارش‌ها و درخواست‌های مردمی طی ۳ ماه گذشته، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری بر لزوم راه‌اندازی میز خدمت با تکریم ارباب رجوع به‌منظور پذیرش و پاسخگویی مطالبات مردمی، پاسخگویی مراجعین به‌صورت ۲۴ ساعته و حتی در ایام تعطیل، توجه و تعیین تکلیف درخواست‌های مردمی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و همچنین نظارت مدیران کل مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری و بازرسی‌های دستگاه‌ها بر حُسن اجرای امور تأکید کرد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری با اشاره به منویات و رهنمود‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در حوزه‌های عدالت و رسیدگی به اقشار مختلف جامعه، گفت: از آنجایی که امامین انقلاب بار‌ها خود و مسئولین را به عنوان نوکران و خادمان مردم معرفی کردند، لذا کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی، موظف به فراهم کردن شرایط افزایش رضایت‌مندی مردم هستند و در این راستا نباید از هیچ کوششی دریغ کرد.

صالحی، عدالت‌محوری، فسادستیزی، روحیه جهادی و تلاش صادقانه و توأم با مردم‌داری و حفظ کرامت مردم و ارباب رجوع به ویژه طبقات ضعیف جامعه را از رویکرد‌های جدید مرکز ارتباطات دولت مردمی و انقلابی برشمرد و در همین راستا تأکید کرد: بر اساس تاکیدات ریاست محترم جمهور کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند نسبت به ایجاد سرعت در روند پاسخگویی به مطالبات مردمی با تقویت فرهنگ مردم‌مداری، بهره‌گیری از ظرفیت‌های سامانه‌های موجود نظیر سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد)، تلاش جهت یکپارچه سازی سامانه‌های الکترونیکی خدمات‌رسان اقدام کنند.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری با تأکید بر این مسئله که رئیس‌جمهور ارزش و جایگاه ویژه‌ای برای تمام درخواست‌ها و گزارشات مردمی قائل بوده و همواره پیگیر نحوه پاسخگویی و حل مشکلات ارجاع شده به این مرکز است، افزود: پیگیری تمام درخواست‌های مردمی از اقصی نقاط کشور در چارچوب قانون و امکانات موجود، جزو اولویت‌های اصلی همه دستگاه‌های تابعه دولت است.

وی با اشاره به تأکیدات آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بر مردم‌داری و توجه ویژه به محرومین در دولت سیزدهم، تصریح کرد: با توجه به اینکه شعار دولت سیزدهم، دولت مردمی است، محور بودن مردم در این دولت با دولت‌های پیشین باید در افکار عمومی ملموس باشد.

صالحی همچنین با اشاره به تأکیدات رئیس‌جمهور مبنی بر حضور وزرا، معاونین و مدیران کل دولت در بین مردم، از کلیه دستگاه‌های اجرایی خواست که نسبت به فراهم کردن شرایط حضور مردم و دیدار مستقیم و بدون واسطه وزرا و مسئولان با مردم از طریق راه‌اندازی میز خدمت در بهترین شکل و مناسب‌ترین محل در دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه مرکز ارتباطات مردمی نقش پل ارتباطی مردم با رئیس‌جمهور و تمام ارکان دولت را داراست، تأکید کرد: باید در تمام سطوح دولت به نحوی هم‌افزایی و همکاری داشته باشیم تا هیچ فردی که به این مجموعه به عنوان ملجاء و پناهگاه خود رو آورده، ناامید بازنگردد.
 
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری با اشاره به دریافت نامه‌های متعدد از مردم در اَشکال و قالب‌های مختلف گفت: حتی اگر فردی روی یک کاغذ کوچک یا در حد یک شماره تلفن هم در برهه‌هایی مانند سفر‌های استانی به ما تحویل دهد، موظف به پیگیری آن هستیم، زیرا این نامه‌ها امانت مردم در دست ما هستند و نباید با بی‌اعتنایی به آنان، موجب ناامیدی و سرخوردگی مردم شویم.

وی ادامه داد: با توجه به تأکیدات مکرر رئیس‌جمهور مبنی بر برخورد سریع و قاطع با هرگونه فساد در مجموعه‌های دولتی و همچنین بررسی شکایات و گزارشات و تخلفات صورت گرفته در دستگاه‌های مختلف که به‌صورت مردمی دریافت می‌شود، پیگیری‌ها و نتایج باید به‌صورت فوری و بدون ملاحظات مرسوم اعلام شود که در این زمینه نقش ادارات بازرسی دستگاه‌های دولتی، جایگاهی ویژه و حائز اهمیت است.

وی در ادامه از مردم خواست تخلفات احتمالی دستگاه‌ها را در جهت رسیدگی به اداراه کل بازرسی و همچنین اداره کل رسیدگی به شکایات و درخواست‌های این مرکز گزارش کنند.

گفتنی است در این جلسه، تعدادی از نمایندگان تام‌الاختیار وزرا و معاونین رئیس‌جمهور دولت سیزدهم، مدیران دفاتر وزارتی و دفاتر مدیران کل ارزیابی عملکرد و بازرسی و امور حقوقی وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، نسبت به تبیین برنامه‌ها و راهکار‌ها و همچنین هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای امور ارتباطات بین مردم و دولت مردمی به اظهار نظر پرداختند.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *