صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سرما تقاضا برای میوه‌های خاص پاییزی را افزایش داد

۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰:۰۳
کد خبر: ۷۷۸۳۶۶
تغییر فصل و سردشدن هوا، الگوی تقاضای میوه در میادین میوه و تره‌بار را تغییر داد و انار در کنار مرکباتی نظیر پرتقال، نارنگی و لیموشیرین قرار گرفت.

_ روزنامه همشهری نوشت: با پایان فصل عرضه میوه‌های تابستانی برخی از آن‌ها تا سال آینده با سینی‌های میادین تره‌بار خداحافظی کرده‌اند و بعضی دیگر که هنوز عرضه می‌شوند قیمت‌هایی دارند که کمتر کسی سراغشان می‌رود. حالا مردم به جای انگور ۲۴ هزار تومانی و گلابی ۲۵ هزار تومانی ترجیح می‌دهند سیب، پرتقال و نارنگی بخرند که هم میوه فصل است و هم ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر. اما درحالی‌که در زمینه تقاضای میوه، الگوی مصرف شهروندان تهرانی با تغییر فصل به‌صورت محسوسی تغییر می‌کند، در مورد سبزیجات و صیفی‌جات شاهد تغییر چشمگیری نیستیم و همچنان محصولاتی نظیر سیب‌زمینی، پیاز، گوجه‌فرنگی و خیار به‌عنوان ۴ محصول پرمصرف در سبد غذایی خانواده‌ها جای دارند.

آخرین نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نشان می‌دهد که قیمت پرتقال در این مراکز خرید نسبت به میانگین قیمت آن در سطح شهر بیش از ۱۳۹ درصد، نارنگی ۵۰ درصد، لیمو شیرین ۴۱ درصد و انار ۷۲ درصد ارزان‌تر است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *