واکنش عضو شورای شهر به قیمتهای عجیب تاکسیهای اینترنتی
سیدجعفر تشکری هاشمی گفت: اینکه در شهر دو نظام مدیریتی حاکم باشد و برای تاکسیهای اینترنتی به یک شیوه ویژهای تعیین تعرفه انجام بشود مدیریت شهری به عنوان مسوول حمل و نقل عمومی نقشی در تعیین قیمت کرایه این تاکسیها نداشته باشد این مساله واجد ایراد است.
سیدجعفر تشکری هاشمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره نقش و نظارت این شورا بر روند افزایش قیمت کرایه تاکسیهای اینترنتی که باعث نارضایتی شهروندان شده به میزان گفت: قیمت کرایه تاکسیهای اینترنتی از طریق شورای شهر تعیین تعرفه نمیشود. یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد هم به همین مساله بر میگردد. من تصور میکنم این قضیه با روح مسائل و موضوعات شهری در تعارض است. به نظر میرسد که راه حل این مشکل همین است که سیاستگذاریها در این زمینه از یک منبع واحدی به انجام برسد.
وی در پاسخ به اینکه اگر مدیریت شهری در موضوع تعیین قیمت کرایه تاکسیهای اینترنتی ورود کند احتمال برطرف شدن افزایش بی رویه قیمت کرایهها قوت میگیرد گفت: تلاش مدیریت شهری باید بر این امر متمرکز باشد که رعایت حال ساکنان شهر بشود و در زمینه مشکلاتی که وجود دارد حتما این مساله باید به عنوان مبنا مورد توجه قرار بگیرد. درباره مسائل خاصی که تاکسیها دارند باید تجزیه و تحلیلهای کافی صورت بگیرد و سپس برای آن مشکلات تصمیم گیری بشود. ولی اینکه در شهر دو نظام مدیریتی حاکم باشد و برای تاکسیهای اینترنتی به یک شیوه ویژهای تعیین تعرفه انجام بشود و آنها نظام مدیریتی مستقلی داشته باشند و در طرف دیگر هم مدیریت شهری به عنوان مسوول حمل و نقل عمومی نقشی در تعیین قیمت کرایه این تاکسیها نداشته باشد این مساله واجد ایراد است. به نظر میرسد که حتما باید این موضوع تعیین تکلیف بشود و مساله تعیین تعرفه و نظارت بر نحوه عمل تاکسیهای اینترنتی از مجموعه وزارت صنعت و معدن به سمت مدیریت شهری آورده بشود.
بیشتر بخوانید:
عضو شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه چه عواملی در تصمیم سالانهی اعضای شورای شهر برای افزایش بیست تا سی درصدی قیمت وسایل حمل و نقل عمومی اثر میگذارد گفت: البته اینطور نیست که قیمت کرایه وسایل حمل و نقل عمومی الزاما بیست تا سی درصد افزایش پیدا بکند. ممکن است این افزایش یک درصد خیلی کمتری از این مقدار را شامل بشود. تصمیم گیری در این مورد به عواملی نظیر نرخ تورم و هزینه تمام شده برای جابجایی مسافران بستگی دارد.
تشکری هاشمی در واکنش به اینکه آیا در مدیریت شهری کنونی راهکارهایی نظیر طرح انسان محوری و طرح تی او دی برای مقابله با معضلات ترافیکی پایتخت همچنان مدنظر خواهد بود گفت: اجرای این طرحها ربطی به اینکه چه کسانی در راس مدیریت شهری یا شورای شهر باشند ندارد. درواقع این علم است که ما را به این سمت سوق میدهد که چنین برنامههایی را در پیش بگیریم. بر اساس همین یافتههای علمی است که خط مشیها ترسیم میشود و مثلا گفته میشود توسعه شهرها باید تی او دی محور باشد. چنین مواردی البته در قالبهای جهانی هم برای نحوه اداره و توسعه شهرها در نظر گرفته شده است؛ بنابراین چه در این شورای کنونی و چه در دورههای آینده شورای شهر باید بر مبنای یافتههای روز دنیا در مورد برنامههای مربوط به توسعه شهری تصمیم گیری بشود. ما در شورای شهر کنونی حتما بر این اعتقاد هستیم که شهر باید بر اساس انسان محوری اداره شود و انسان محوری حتما مبنای برنامههای ما برای توسعه شهر خواهد بود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *