صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

امیر دژاکام: تئاتر در پسا کرونا به شور و حال قبل خود باز خواهد گشت

۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰:۰۲
کد خبر: ۷۷۶۸۵۴
یک بازیگر تئاتر، سینما وتلویزیون گفت:تله تئاتر‌ها به عنوان تنفس مصنوعی می‌توانند جانی دوباره به نمایش‌های صحنه‌ای تزریق کنند.

امیردژاکام در گفت‌وگو با میزان پیرامون تله تئاتر ها گفت: کاربرد واژه‌های سبک و ژانر برای عرصه تئاتر چندان پسندیده نیست و در حیطه بیرونی کارکردی ندارد و از این رو بهتر است به جای استفاده از آن‌ها از عناوینی، چون نمایش‌های غم گرایانه یا شاد، تراژدی و یاکمدی بهره گیریم و در شرایط کنونی جامعه و استرس ناشی از بیماری کرونا تنها نمایش‌های کمدی با ایجاد فضایی شاد و لبخندی هرچند کم در مخاطبان می‌توانند تا حدی این وضعیت جامعه را التیام بخشد و البته فقط و قطعاً تزریق همگانی واکسن کرونا است که می‌تواند پایان بخش تردید‌ها و استرس‌های همه مردم باشد.

«دژاکام» که کارگردانی نمایش هایی، چون پسر کارون، لیلی و مجنون و ملکه جنیان را برعهده داشته بیان کرد: تئاتر هنری است که به عنوان مادر همه هنر‌های نمایشی از آن یاد می‌شود بنابراین اگرچه در این شرایط محجور شده، اما هیچ بلایی نمی‌تواند این عرصه از هنر را به دست فراموشی بسپارد و قطعاً تئاتر در پسا کرونا به شور و حال قبل خود باز خواهد گشت البته در این راستا تا حدی توجه، همراهی و نگاه متولیان را می‌طلبد.

بازیگر نمایش هایی، چون منصور حلاج، فرزند و بحرالغرائب ادامه داد: با وجود اینکه تله تئاتر‌ها در این روز‌ها می‌توانند به عنوان تنفس مصنوعی برای جان بخشیدن دوباره به نمایش‌های صحنه‌ای محسوب شوند و نقش موثری در یادآوری هنر تئاتر در اذهان ایفا کنند، اما به دلیل هزینه‌های هنگفتی که تولید آن‌ها نیازدارد، معمولاً توجه به این سمت و سو کمتر شده بنابراین شاید یکی از علل فراموشی و کمرنگی تولید تله‌تئاتر‌ها مسئله اقتصاد و به صرفه نبودن هزینه‌های مختص به این عرصه نسبت به نمایش‌های صحنه‌ای زنده بوده که این مورد هم نیازمند بررسی وکنکاش است.

دژاکام که نگارش نمایشنامه هایی، چون هیاهوی بسیار برای هیچ، غزل کفر و میر عشق را برعهده داشته افزود: در این شرایط بیشترین خسارت متوجه تئاتر و اهالی آن شده چراکه سینما بعد از رویارویی با مسائل مربوط به کرونا و تعطیلی سالن‌ها بلافاصله به سمت و سوی تولید اثر برای پخش از پلتفرم‌ها هجرت کرد که گویی این رسانه‌ها دستمزد‌های خوبی را هم به سازندگان آثار و هنرمندان ارائه دادند که روزبروز گرایش به سمت آن‌ها بیشتر شده و می‌شود.

وی که در سریال‌هایی، چون آوای باران، تبریز در مه و سال‌های مشروطه به ایفای نقش پرداخته گفت: تئاتر بستری برای تربیت بازیگران مستعد و خوب است بنابراین نیاز است در راستای اعتلای هر چه بیشتر و همه جانبه این عرصه بکوشیم تا بتوانیم در زمینه هنر‌های نمایشی به عنوان هنری اصیل موفق ظاهر شویم.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *