صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بهره مندی ۵۶۰ زندانی ماهشهری از امتیازات آیین نامه‌ای

۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰:۰۱
کد خبر: ۷۷۶۷۴
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان - آقاجری گفت: از ابتدای سال ۹۴ تاکنون ۵۶۰ نفر از زندانیان زندان ماهشهر از امتیازات آئین نامه‌ای برخوردار شدند.
به گزارش گروه حقوقی وقضایی به نقل از روابط عمومی زندان ماهشهر؛آقاجری دادستان عمومی و انقلاب ماهشهر دربازدید از زندان ماهشهر بابیان اینکه اقدامات ارزشمندی در راستای اصلاح وتربیت مددجویان در این زندان درحال اجراست، گفت: روی آوردن  مددجویان به مسائل دینی و اخلاقی در اصلاح و تربیت زندانیان موثر وتاثیر گذار است.

دادستان ماهشهر با اشاره به نقش زندان درپیشگیری وقوع مجددجرم افزود:  زندان باید اقتدار و ابهت خود را داشته باشد و مکانی بازدارنده و عبرت آموز تلقی گردد و وجود نظم و انضباط در آن ضروری است.

این مقام قضایی شهرستان  نظامند کردن اعطای مرخصی به زندانیان ونحوه پیگیری امورات زندانیان را ازطریق زندان نقطه عطفی در استقرار نظم و انضباط در زندان دانست.

آقاجری همچنین یکی از سیاست های این دادسرا را کاهش استفاده ازمجازات زندان بیان کرد و گفت: درجلساتی که باهمکاران قضائی خود در دادسرا داریم همواره برکاهش استفاده از مجازات زندان تاکیدداشته و معتقدم که قضات باید در رسیدگی و صدور رای زندان را به عنوان آخرین راهکار بدانند.

دادستان عمومی و انقلاب ماهشهر در بیان عملکرد شش ماهه اول سال ۹۴ گفت :از ابتدای سال تا کنون  ۱۱۰نفر به مرخصی پایان حبس،۹۰ نفر مددجو رای باز و۳۶۰نفربه مرخصی اعزام گردیدند.

آقاجری همچنین بیان کرد: در این داسرا دفتر رسیدگی به امور زندانیان چندسالی است تشکیل شده که این دفتر روزانه امورات شامل اعطای مرخصی ،گرفتن تامین مناسب و مرخصی پایان حبس زندانیان رامورد بررسی قرار می هد و چنانچه امتیازا ت مربوطه به آنها تعلق گیرد اعمال می گردد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *