صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم درج قیمت بیشترین تخلفات بازار در سال جاری

۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷:۱۰
کد خبر: ۷۷۶۶۱۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت گفت: بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف به ترتیب مربوط به گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم درج قیمت است.
- بنا به اعلام شاتا، سیدمجتبی سجادی جزی گفت: از ابتدای سال تا پایان مهرماه امسال ۱۲۱ هزار و ۸۷۰ فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده است.
 
سجادی جزی افزود: از مجموع شکایات رسیدگی شده ۴ هزار و ۷۵۳ فقره منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی، ۶ هزار و ۳۳۱ فقره منجر به عدم احراز تخلف و ۴ هزار و ۴۶۳ فقره به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری می‌باشد.

وی با اعلام این که از این تعداد شکایات ۱۳ هزار و ۵۳۴ فقره مربوط به کالا بوده است، گفت: ۲ هزار و ۱۳ فقره شکایت نیز مربوط به خدمات بوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در همین مدت، بیشترین شکایت دریافت شده در بخش کالا مربوط به انواع نان، سبزیجات و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودرو‌های سبک و رستوران‌های غذاخوری است.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف به ترتیب مربوط به گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم درج قیمت است، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۱۰ هزار و ۲۱۶ فقره به صورت تلفنی، ۲ هزار و ۶۹ فقره به صورت حضوری و ۳ هزار و ۲۶۲ فقره بصورت کتبی بوده است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *