صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

محمود مقامی: نقش‌ها خرید و فروش می‌شوند/در انتخاب بازیگر عدالت مفهومی ندارد!

۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱:۳۶
کد خبر: ۷۷۶۰۳۳
یک بازیگر تلویزیون گفت: متاسفانه این روز‌ها انتخاب بازیگران براساس عدالت و مستعد بودن آن‌ها صورت نمی‌گیرد و در این عرصه آنچه که بیشتر به چشم می‌خورد حاکمیت روابط است تا ضوابط به گونه‌ای که حتی نقش‌ها خرید و فروش می‌شوند

محمود مقامی در گفت‌وگو با میزان پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: این روز‌ها اگر چه در عرصه بازیگری کمتر فعالیت دارم اما در این ۳ سال مشغول ساخت سه تله فیلم در ژانر‌های دفاع مقدس و اجتماعی بودم که هم اکنون برای پخش از شبکه‌های سیما در مرحله نهایی تولید هستند.

وی پیرامون تله‌فیلمهایی که کارگردانی کرده است ابراز کرد: «ستاره‌های درخشان» در سبک و سیاق آثار دفاع مقدس، «اشک و برف» و همچنین فیلم «تنهایی ماه» در ژانر اجتماعی آثاری هستند که در کنار کارگردانی در آن‌ها به ایفای نقش نیز پرداخته ام و هم اکنون نیز مشغول نگارش فیلمنامه پروژه‌ای سنگین در ژانر دفاع مقدس هستم که قصد دارم آن را با عنوان «پرواز با بال شکسته» مقابل دوربین ببرم.

مقامی پیرامون گزینش بازیگران برای حضور در آثار نمایشی گفت: متاسفانه این روز‌ها انتخاب بازیگران براساس عدالت و مستعد بودن آن‌ها صورت نمی‌گیرد و در این عرصه آنچه که بیشتر به چشم می‌خورد حاکمیت روابط است تا ضوابط به گونه‌ای که حتی نقش‌ها خرید و فروش می‌شوند و در این بین آنچه که نادیده گرفته می‌شود زحمت‌ها و کسوت‌هاست بنابراین باید تمعیداتی صورت گیرد که حضور در نقش‌ها عادلانه و براساس استعداد، توانایی و تجربه نقش آفرینان انجام شود.

بازیگر آثاری، چون «کهنه سوار»، «کیمیا»، «پس‌از باران» و «یک مشت پر عقاب» اظهار داشت: تضمین ماندگاری و موفقیت یک بازیگر بستگی به مولفه‌های مختلفی دارد که فیلمنامه خوب و نوع شخصیتی که در آن دیکته شده توأم با نوع کارگردانی و تبحری که کارگردان و سایر عوامل از آن برخودار هستند از مقوله‌هایی به شمار می‌روند که نقش تاثیرگذاری بر مانا شدن یک نقش آفرین خواهند داشت و به طور کل وجود هماهنگی و تعامل بین همه عوامل تولید یک اثر نیز به نوبه خود از مواردی محسوب می‌شوند که موفقیت آثار نمایشی و به تبع آن ماندگاری نقش آفرینان را تضمین می‌کنند و از آنجا که داشتن هدف مطلوب و متعالی، هر عملکردی را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد بنابراین در عرصه تولیدات نمایشی اگر سازندگان آثار با اهداف بکر و تفکر فاخر دست به ساخت آثار نمایشی بزنند قطعا با موفقیت تولیدات خود و همچنین ماندگاری بازیگران، شخصیت‌های داستان خود مواجه می‌شوند.

او در پایان خاطرنشان کرد: نگاه تجاری و اقتصادی صِرف به تولید آثار نمایشی لطمه مخربی را بر بدنه فرهنگ و هنر وارد خواهد کرد بنابراین در عرصه فرهنگ و هنر نباید افکار و سوژه‌ها را به طور کامل به سمت مباحث مالی معطوف کرد پس در این میان می‌طلبد فعالان عرصه فرهنگ و هنر تمام سعی خود را به کار ببندند و اساس تولیدات مختلف خود را بر مبنای نگاه فاخر قرار دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *