صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

انجام بیش از ۳۰۰ هزار مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق کالا

۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲:۵۰
کد خبر: ۷۷۵۶۸۳
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به انجام ۳۰۰ هزار و ۴۵۱ مورد بازرسی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در هفت ماهه امسال، از نظارت ویژه بر بازار اقلام و کالا‌های اساسی در بازار خبر داد.
- بنا به اعلام شاتا، علیرضا رستمی گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه، ۳۰۰ هزار و ۴۵۱ مورد بازرسی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالا‌های قاچاق در سطح کشور انجام شده است.

بنابر آمار این مقام مسئول در نتیجه این بازرسی‌ها طی مدت یاد شده، ۵ هزار و ۱۳۸ پرونده قاچاق به ارزش بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال تشکیل شده است.

مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالا‌های سرمایه‌ای سازمان حمایت با اشاره به اینکه تمام پرونده‌های متخلفین پس از تحقیقات تکمیلی، جهت تعیین تکلیف در اختیار تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفته است، تصریح کرد: تحقق قانون مبارزه با قاچاق کالا مستلزم اراده جدی، هماهنگی و همکاری متولیان و مسئولان امر مبارزه با قاچاق است.

وی گفت: بیشترین کالای قاچاق کشف شده در هفت ماهه امسال، مواد غذایی و خوراکی، لوازم یدکی و لاستیک، کالا‌های موضوع تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق، رایانه و قطعات آن و لوازم خانگی بوده است.

رستمی ضمن تأکید بر اینکه همه سازمان‌های مسئول در مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطابق قانون باید همکاری شایسته‌ای با هم داشته باشند تا پیگیری‌ها به نتیجه برسد؛ خاطر نشان ساخت کنترل و رصد واردات و صادرات کالا با هوشیاری هرچه بیشتر، علاوه بر تشدید نظارت‌های مستمر و هدفمند، می‌تواند مسیر را برای فعالیت مطلوب‌تر تولیدکنندگان و بازرگانان فراهم کنند.

مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالا‌های سرمایه‌ای سازمان حمایت در ادامه با بیان اینکه تلاش جدی صورت می‌گیرد تا شکایات ثبت شده در زمان قانونی آن رسیدگی شود؛ اعلام کرد: در هفت ماهه امسال ۱۲۱ هزار و ۸۷۰ فقره گزارش و شکایات مردمی اعم از حقیقی یا حقوقی از تخلفات واحد‌های صنفی و غیرصنفی براساس نوع تماس به صورت حضوری، تلفنی، کتبی و سامانه ۱۲۴ ستاد‌های خبری سازمان¬های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت و بررسی شده است.

رستمی با اشاره به روند کاهش ۸ درصدی تعداد شکایت ثبت شده در هفت ماهه سالجاری نسبت به سال گذشته یادآور شد: سامانه رسیدگی به شکایات مردمی ۱۲۴ مستقر در سازمان‌های صمت استان‌ها به‌صورت شبانه‌روزی تمام وقت آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه تخلفات اقتصادی در سراسر کشور است که در این راستا کارشناسان و بازرسان ضمن دریافت سریع شکایت ضمن پیگیری آن‌ها نتایج اقدامات انجام شده را در اسرع وقت در سامانه درج می‌نمایند. همچنین شهروندان قادر خواهند بود با دریافت کد پیگیری از نتیجه شکایت خود در حداقل زمان ممکن مطلع شوند.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *