صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نحوه احراز هویت در اینستاگرام تغییر کرد

۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰:۰۱
کد خبر: ۷۷۴۸۱۵
طبق آخرین گزارش‌ها کاربران اینستاگرام برای احراز هویت باید ویدیوی سلفی بگیرند.

_ آی تی ایران نوشت: اینستاگرام اخیرا از برخی کاربران خواسته تا به منظور احراز هویت خود، یک ویدیوی سلفی را از چهره خود در چند زاویه مختلف ضبط و برای این شرکت ارسال کنند.

این قابلیت در حالی به اینستاگرام اضافه می‌شود که در طی سال‌های اخیر، رشد بی‌سابقه‌ای را در میزان اکانت‌های جعلی و بات‌ها در این پلتفرم شاهد بودیم. با این اکانت‌ها، می‌توان برای دیگر کاربران این پلتفرم پیام‌های آزاردهنده فرستاد، آن‌ها را مورد اذیت قرار داد و یا تعداد لایک‌ها و دنبال‌کنندگان برخی اکانت‌های واقعی را ارتقا داد.

حال طبق آخرین گزارش‌ها، متا، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام، قصد دارد تا با کمک این ویژگی، فعالیت بات‌ها را در پلتفرم خود محدود و از گسترش بیشتر آن‌ها جلوگیری کند. بر اساس اطلاعاتی که توسط XDA Developers منتشر شده، اینستاگرام در سال گذشته، تست این قابلیت را آغاز کرد، اما با برخی مشکلات فنی مواجه شد.

اما در طی روز‌های اخیر، چندین کاربر با انتشار اسکرین‌شات‌هایی در فضای وب اعلام کردند که اینستاگرام از آن‌ها خواسته تا برای احراز هویت و مالکیت اکانت‌های خود، یک ویدیوی سلفی را برای شرکت ارسال کنند.

در این ویدیوها، کاربران می‌بایست از تمامی‌زوایای صورت خود فیلمبرداری کنند تا چهره آن‌ها به طور کامل در مشخص باشد و ثابت کنند که یک ربات نیستند. هنوز مشخص نیست که این قابلیت به تدریج در حال عرضه است یا در حال آزمایش برای عرضه عمومی‌است. شرکت متا نیز فعلا واکنشی را در قبال انتشار این اخبار و توییت‌های مرتبط با احراز هویت در این پلتفرم نشان نداده است.

با این حال، اقدام اخیر متا کمی‌عجیب به نظر می‌رسد چراکه پیشتر این شرکت اعلام کرده بود که قابلیت Face Recognition پلتفرم فیسبوک را به دلیل مسائل مربوط به حریم خصوصی حذف خواهد کرد. البته حذف این قابلیت، تنها برای پلتفرم فیسبوک عنوان شد و به معنی عدم استفاده از شرکت مادر، یعنی متا از این قابلیت نخواهد بود.

به هر روی، در توضیحات مربوط به ارسال ویدیوی سلفی توسط کاربرن اینستاگرام آمده که این ویدیو‌ها هرگز در سرور‌های متا ذخیره نخواهند شد و پس از ۳۰ روز حذف خواهند شد. با این حال، وعده متا در عدم انتشار یا ذخیره این ویدیوها، نمی‌تواند اعتماد کاربرانی را که نسبت به این شرکت بی‌اعتمادند، جلب کند.

انتشار اطلاعات خصوصی کاربران، اتفاق دور از انتظاری نیست و اگر خاطرتان باشد در سال گذشته میلادی، وجود یک باگ در فیسبوک منجر به نشت اطلاعات مربوط به تاریخ تولد کاربران این شبکه اجتماعی شد. حال باید منتظر ماند و دید که واکنش کاربران نسبت به درخواست جدید متا برای ارسال این ویدیو چه خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *