یکی از رسالتهای دانشگاه آموزش زیست اجتماعی است
سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی، گفت:غیر حضور بودن آموزش آسیبهای فروانی داشت، فراموش نکنیم که یکی از رسالتهای آموزش آموختن مطالب درسی و علمی است، اما در کنار آن زیست اجتماعی با حضور در فضاهای آموزشی محقق میشود.
عبدالله معتمدی سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی در گفت وگو با میزان در مورد آسیب های آموزش مجازی طی دو سال گذشته گفت :غیر حضور بودن آموزش آسیب های فروانی داشت،فراموش نکنیم که یکی از رسالت های آموزش آموختن مطالب درسی و علمی است ،اما در کنار آن زیست اجتماعی با حضور در فضاهای آموزشی محقق می شود.
وی ادامه داد:دانشجویان با حضور در دانشگاه علاوه بر آموزش متون درسی و کسب دانش از یکدیگر نیز میآموزند و تمرین زندگی اجتماعی میکنند که آموزش مجازی موجب مختل شدن این فرآیند شد.
معتمدی گفت:با مجازی شدن آموزش به ویژه در اولین ترم همکاران ما تمرینی برای این شیوه نداشته اند از این رو افت کیفیت آموزش را شاهد بودیم، اما با استمرار آن و تلاش برای بهبود شرایط شاهد بودیم که مهارتهای ویژهای در این زمینه کسب شد، چرا که در ابتدا فهم دقیقی از ابزار موجود نیز نداشتیم.
سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی در مورد اولویت حضور دانشجویان در آموزش حضوری در این دانشگاه گفت:با توجه به این نکته که دانشجویان کارشناسی فرصت بیشتری را برای آموزش حضوری در اختیار دارند و از سویی دیگر به این علت که جامعه آماری بالاتی را نیز دارند و اغلب این دانشجویان نیز غیر بومی هستند و از سوی خانوادههای این عزیزان نیز حساسیت بیشتری وجود دارد امکان بهره مندی از آموزی حضوری برای این عزیزان به طور محدود از ترم آینده و به طور گسترده از سال آینده خواهد بود.
وی در مورد مهمترین مانع برگزاری آموزش حضوری در این دانشگاهها گفت:مهمترین دغدغه دانشگاه تامین سلامت دانشجویان است و همانطور که یکی از پژوهشکدههای دانشگاه نیز بررسی کرده است حتی با واکسیناسیون ۸۰ درصدی نیز در صورتی که نتوانیم پروتکل هایی، چون فاصله گذاری را محقق کنیم امکان ابتلا را شاهد خواهیم بود.
وی در مورد شرایط اسکان دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه گفت:اگر قرار باشد این خوابگاهها همه ظرفیت دانشجوی موجود را پوشش دهند با توجه به موضوع فاصله گذاری این امکان برای ما فراهم نیست و یا باید بخش خصوصی ورود کند و یا تمهیداتی از سوی صندوق رفاه دانشجویان برای اعطای تسهیلات ودیعه مسکن صورت بگیرد.
معتمدی گفت:با مجازی شدن آموزش به ویژه در اولین ترم همکاران ما تمرینی برای این شیوه نداشته اند از این رو افت کیفیت آموزش را شاهد بودیم، اما با استمرار آن و تلاش برای بهبود شرایط شاهد بودیم که مهارتهای ویژهای در این زمینه کسب شد، چرا که در ابتدا فهم دقیقی از ابزار موجود نیز نداشتیم.
سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی در مورد اولویت حضور دانشجویان در آموزش حضوری در این دانشگاه گفت:با توجه به این نکته که دانشجویان کارشناسی فرصت بیشتری را برای آموزش حضوری در اختیار دارند و از سویی دیگر به این علت که جامعه آماری بالاتی را نیز دارند و اغلب این دانشجویان نیز غیر بومی هستند و از سوی خانوادههای این عزیزان نیز حساسیت بیشتری وجود دارد امکان بهره مندی از آموزی حضوری برای این عزیزان به طور محدود از ترم آینده و به طور گسترده از سال آینده خواهد بود.
وی در مورد مهمترین مانع برگزاری آموزش حضوری در این دانشگاهها گفت:مهمترین دغدغه دانشگاه تامین سلامت دانشجویان است و همانطور که یکی از پژوهشکدههای دانشگاه نیز بررسی کرده است حتی با واکسیناسیون ۸۰ درصدی نیز در صورتی که نتوانیم پروتکل هایی، چون فاصله گذاری را محقق کنیم امکان ابتلا را شاهد خواهیم بود.
وی در مورد شرایط اسکان دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه گفت:اگر قرار باشد این خوابگاهها همه ظرفیت دانشجوی موجود را پوشش دهند با توجه به موضوع فاصله گذاری این امکان برای ما فراهم نیست و یا باید بخش خصوصی ورود کند و یا تمهیداتی از سوی صندوق رفاه دانشجویان برای اعطای تسهیلات ودیعه مسکن صورت بگیرد.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *