صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مرگ صدها کودک در مدارس شبانه روزی بومیان در آمریکا و کانادا

۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷:۱۱
کد خبر: ۷۷۴۵۵۴
انتشار اسنادی درباره مدارس شبانه روزی بومیان در آمریکا و کانادا وضعیت وخیم آنها را پس از گذشت چندین سال نشان می‎دهد.

- در دهه ۱۹۲۰، تقریباً ۸۳ درصد از همه کودکان بومی در سن مدرسه از خانه‌های خود به مدارس شبانه روزی، از جمله برخی در شمال غربی اقیانوس آرام، انتقال داده شدند.

به گزارش پایگاه «کینگ ۵»، مردم از سراسر آمریکا و کانادا برای روز ملی یادبود بومیان قاره آمریکا در ۳۰ سپتامبر گرد هم آمدند؛ مراسم یادبود کودکان بومی که از خانه هایشان خارج و مجبور به فراموشی زبان و آداب و رسوم خود در مدارس شبانه روزی توسط دولت‌های آمریکا و کانادا شده بودند.

مدارس شبانه روزی بومیان در ابتدا از سوی دولت‌های آمریکا و کانادا در اواخر دهه ۱۸۰۰ ایجاد شد تا بومیان را مجبور به جذب به فرهنگ غربی به هر قیمتی کنند.

اخیراً کشف وحشتناک ۲۱۵ گور بی نشان مربوط به کودکان بومی که در نزدیکی یک مدرسه شبانه روزی در کانادا دفن شده بودند، این کشور را در شوک فرو برد؛ با این که این موضوع شوک آور بود، اما برای بسیاری تعجب آور نبوده است.

صد‌ها مورد از این نوع گور‌ها در سراسر آمریکای شمالی وجود دارند.

به گفته منابع آگاه، بیش از ۳۵۰ مدرسه شبانه روزی بومیان در سراسر آمریکا وجود داشته است.

بیش از ۶۰ هزار کودک بومی آمریکا در این مدارس مستقر شدند؛ این تقریباً ۸۳ درصد از کل کودکان بومی در سن مدرسه در آمریکا بوده است.

این مدارس زاییده افکار «ریچارد هنری پرت»، سرهنگ ارتش آمریکا بود.

شیوه‌های او از اولین مدرسه شبانه روزی بومی در پنسیلوانیا تا دومین مدرسه در شمال غربی اقیانوس آرام گسترش یافت.

در همین حال محققان در اتاوا شواهد جدیدی کشف کرده‌اند که نشان می‌دهد برخی از سوابق بایگانی مربوط به مدارس شبانه روزی در کانادا اکنون تنها در رم در دسترس هستند و همین امر باعث شده تا واتیکان مجدداً با درخواست‌هایی برای انتشار اسناد تاریخی روبرو شود که می‌تواند به جمع‌آوری اتفاقاتی که برای کودکان بومی که مجبور شده‌اند در این نوع مدارس مستقر شوند، کمک کند.

«برندا مکدوگال»، استاد دانشگاه اتاوا، می‎گوید «سوابقی که ما در اینجا بررسی کرده بودیم، دیگر در این کشور نیستند.»

وی می‎گوید «آن سوابق متعلق به کاناداست؛ آن‌ها قبل از هر چیز متعلق به مردم هستند؛ آن‌ها باید از طریق حقوقی و یا کلیسا بازگردند؛ خود پاپ می‌تواند قوانین متعارف را به حالت تعلیق درآورد و آن‌ها را بازگرداند.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *