آموزش بهتر زیستن با نهادینه کردن کتاب خوانی در خانوادهها
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی با اشاره به نوبتگیری صددرصدی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در ۹ استان، اظهار کرد: با نهادینه کردن کتاب خوانی در خانواده ها، شرایط لازم را برای «آموزش بهتر زیستن» به دانش آموزان با نیازهای ویژه فراهم کنیم.
-به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدجواد حسینی با تبریک فرا رسیدن «هفته کتاب و کتابخوانی» اظهار کرد: یکی از برنامههایی که موجب وفاق گروهی و جلوگیری از گسست نسلی میشود کتابخوانی گروهی و خانوادگی است.
وی افزود: ایجاد کتابخانههای کلاسی، یکی از راههایی است که موجب افزایش سرانه مطالعه دانشآموزان میشود و به افزایش کیفیت خواندن کتاب نیز کمک خواهد کرد.
حسینی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای دانشآموزی گفت: مشارکت در نظام تعلیم و تربیت، کنش آموزی و آمادگی برای مشارکت در امور جامعه سه کارکرد انتخابات دانشآموزی است.
وی افزود: برنامه «هر دانشآموز حداقل یک نقش» که در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شده است از جمله برنامههای تمرین مشارکت برای دانشآموزان است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص سنجش نوآموزان پیشدبستانی گفت: در سنجش نوآموزان پیشدبستانی، تاکنون ۱۳۵هزار و ۴۴۲نوآموز پیشدبستانی نوبتگیری شدهاند.
وی گفت: نوبتگیری سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استانهای یزد، اردبیل، بوشهر، فارس، قزوین، خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری، قم و زنجان بالای صددرصد انجام شده است و در مجموع تاکنون یک میلیون و ۵۲۶هزار ۵۷۹نوآموز بدو ورود نوبتگیری شدهاند.
حسینی افزود: شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزشوپرورش استثنایی در استانها، نقش شورای آموزشوپرورش استثنایی را در استانها ایفا خواهد کرد و این شورا حلقه مفقوده آموزشوپرورش استثنایی در مناطق ۷۶۰گانه آموزشوپرورش را احیا خواهد کرد.
حسینی با بیان این که آییننامه تشکیل و راهاندازی مراکز جامع مشاوره، تشخیص، آموزش و توانبخشی به استانها ابلاغ شده است، گفت: کیفیتبخشی به مراکز جامع در ۱۰استانی که این مراکز راهاندازی شده است و پیگیری راهاندازی مراکز جامع در بقیه استانها باید در دستور کار تمامی ادارات قرار گیرد.
حسینی در پایان گفت: بهزودی شیوهنامه اجرایی دو بسته تحولی «خدمات آموزشی، پرورشی، ورزشی و توانبخشی خانواده محور» و «غربال و مداخله به هنگام نوآموزان پیشدبستانی در معرض مشکلات یادگیری» به استانها ارسال خواهد شد.
وی افزود: ایجاد کتابخانههای کلاسی، یکی از راههایی است که موجب افزایش سرانه مطالعه دانشآموزان میشود و به افزایش کیفیت خواندن کتاب نیز کمک خواهد کرد.
حسینی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای دانشآموزی گفت: مشارکت در نظام تعلیم و تربیت، کنش آموزی و آمادگی برای مشارکت در امور جامعه سه کارکرد انتخابات دانشآموزی است.
وی افزود: برنامه «هر دانشآموز حداقل یک نقش» که در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شده است از جمله برنامههای تمرین مشارکت برای دانشآموزان است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص سنجش نوآموزان پیشدبستانی گفت: در سنجش نوآموزان پیشدبستانی، تاکنون ۱۳۵هزار و ۴۴۲نوآموز پیشدبستانی نوبتگیری شدهاند.
وی گفت: نوبتگیری سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استانهای یزد، اردبیل، بوشهر، فارس، قزوین، خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری، قم و زنجان بالای صددرصد انجام شده است و در مجموع تاکنون یک میلیون و ۵۲۶هزار ۵۷۹نوآموز بدو ورود نوبتگیری شدهاند.
حسینی افزود: شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزشوپرورش استثنایی در استانها، نقش شورای آموزشوپرورش استثنایی را در استانها ایفا خواهد کرد و این شورا حلقه مفقوده آموزشوپرورش استثنایی در مناطق ۷۶۰گانه آموزشوپرورش را احیا خواهد کرد.
حسینی با بیان این که آییننامه تشکیل و راهاندازی مراکز جامع مشاوره، تشخیص، آموزش و توانبخشی به استانها ابلاغ شده است، گفت: کیفیتبخشی به مراکز جامع در ۱۰استانی که این مراکز راهاندازی شده است و پیگیری راهاندازی مراکز جامع در بقیه استانها باید در دستور کار تمامی ادارات قرار گیرد.
حسینی در پایان گفت: بهزودی شیوهنامه اجرایی دو بسته تحولی «خدمات آموزشی، پرورشی، ورزشی و توانبخشی خانواده محور» و «غربال و مداخله به هنگام نوآموزان پیشدبستانی در معرض مشکلات یادگیری» به استانها ارسال خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *