صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آموزش زیست کرونایی به دانش آموزان توسط خانواده‌ها

۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲:۰۱
کد خبر: ۷۷۳۶۸۳
زمانی می‌توانیم آموزش حضوری را با کمترین آسیب در کشور دنبال کنیم که رعایت دستورالعمل‌ها را نیزبتوانیم با دقت اجرا کنیم، در حوزه آموزش و به ویژه آموزش و پرورش با توجه به اینکه اغلب با دانش آموزانی مواجه هستیم که در اوج گیری این بحران از آموزش مجازی بهره‌مند بوده اند و در اجتماع حاضر نمی شدند ،از این رو باید بسیاری از آموزش‌ها در خانواده به آن‌ها داده شده که در این افراد نهادینه شده تا بدین واسطه در زیست کرونایی با کمترین آسیب بتوانند از کیفیت آموزش بهره‌مند شوند.
-طی قریب به دو سال گذشته که بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در سراسر جهان همه گیر شده است زندگی روزمره و عادی مردم را تحت تاثیر خود قرار دادهمه اقشار و اصناف تحت تاثیر این جریان قرار گرفته و با توجه به آن شیوه زیست خود را تغییر داده اند .

در این میان آموزش و پرورش و مدارس نیز از این قائده مستثنی نبوده و با تعطیلی مدارس، دانش‌آموزان از راه دور و در بستر فضای مجازی آموزش دیدند که خود موجبات فراهم شدن مشکلات عدیده‌ای را برای نظام آموزشی کشور در پی داشته است.

با توجه به روند واکسیناسیون در کشور و با در نظر گرفتن اوضاع بیماری و کاهش پیک آن، آموزش حضوری و بازگشت به مدرسه با توجه به اسیب‌هایی که درطی دوسال گذشته دانش آموزان متحمل شده اند یکی از مهمترین موضوعاتی است که می‌توان در این شرایط با تغییر زیست اجتماعی به آن ورود کرد و با توجه به آن از ادامه آسیب‌های موجود کاست.

علیرضا کمره‌ای معاونت متوسطه دوم و سخنگوی آموزش و پرورش در امور بازگشایی مدارس در گفت‌وگو با میزان در مورد بازگشایی مدارس و لزوم آموزش سبک زندگی کرونایی به دانش آموزان، گفت:به طور کلی باید بپذیریم که همان شرایطی که در زندگی اجتماعی ما در این روز‌ها حاکم است در آموزش حضوری نیز باید پیاده شود.

وی ادامه داد:زمانی که بخواهیم به سمت آموزش حضوری برویم طبیعتا محدودیت‌هایی نیز در پیش است که باید آن‌ها را در نظر بگیریم، بازگشایی مدارس مستلزم این امر است که در شیوه تدریس و سبک اداره کلاس‌ها نیز باید انعطاف داشته باشیم.

کمره‌ای گفت:در آموزش حضوری نیزهمانند زندگی اجتماعی باید خود را با الزامات آن تطبیق دهیم تا بتوانیم به ضرورتی بالاتر که همان آموزش با کیفیت است دست پیدا کنیم، اگر چه ممکن است گاهی با مشکلاتی مواجه باشد، اما مدرسه قادر است که این کار را انجام دهد.

وی اظهار کرد: آموزش حضوری در شرایط کرونایی با شرایط عادی متفاوت است ما نیز باید قدری در شیوه برخوردمان با شیوه‌های سابق تفاوت وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آموزش و پرورش در راستای آموزش شیوه حضور در مدرسه در شرایط کرونا چه تمهیداتی اندیشیده است گفت:در دو سال گذشته که در آموزش حضوری وقفه افتاد ما خیلی روی این موارد تاکید نداشتیم، ولی اکنون که برای آموزش حضوری مصمم شده ایم لازم است یکسری از فعالیت‌ها افزایش یابد، حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با استفاده از متخصصین امر در این زمینه مسئولیت دارد اگر چه که اقداماتی انجام گرفته است، اما نیاز هست این موضوعات افزایش یابد. اگرچه که صداو سیما و رسانه‌ها نیز در این حوزه می‌توانند تاثیر گذار باشند.


بازگشایی مدارس و مسولیت والدین

اعظم گودرزی سرپرست دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش در موضوع بازگشایی مدارس در گفت‌وگو با میزان گفت:بزرگترین همکار و همراه ما در این موضوع خانواده‌ها هستند، خانواده‌ها می‌توانند با آموزش صحیح ماسک زدن به فرزندانشان کمک بزرگی را در تحقق ایمنی جامعه دانش آموزی در کشور به انجام برسانند.

وی گفت:آموزش بهداشت فردی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط والدین می‌تواند به میزان زیادی در پیشبرد اهداف ما موثر باشد، این موضوع که به دانش آموزان آموزش داده شود زمانی که ماسک آن‌ها مرطوب شد آن را در سطل زباله درب دار بیندازند، همیشه در کیف آن‌ها ماسک اضافی قرار دهند، ژل ضدغفونی کننده در اختیار دانش آموز قرار گیرد تا در مواقعی که امکان شستشوی دست فراهم نبود از آن استفاده کنند، در صورت ورود دانش آموز به منازل نیز لزوم جدا سازی لباس‌های آن‌ها از سایر افراد خانواده نیز توصیه می‌شود.

خانواده‌ها به میدان آیند
زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در گفت‌وگو با میزان درمورد آغاز آموزش حضوری درکشور، گفت:ما باید شرایط موجود را درک کنیم و با این موضوع کنار بیاییم، ما باید به زندگی عادی برگردیم و زیست کرونایی در شرایط موجود را بیاموزیم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر خود دانش آموزان باید والدین آن‌ها نیز در این زمینه همکاری کنند، گفت: برای حفظ کیفیت آموزش با کمترین آسیب باید به دانش آموزان آموزش دهیم که حتما از ماسک استفاده کنند، در شرایط یکه ماسک ان‌ها آلود یا مرطوب شد ماسک خود را تعویض کنند، فاصله گذاری را رعایت کنند و به طور مستمر موضوعات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: والدین نیز باید در این خصوص در کنار کادر آموزشی قرار گرفته و به دانش آموزان کمک کنند، و آموزش‌هایی را پیش از حضور فرزندشان درمدرسه به او بدهند، همچنین ماسک اضافی برای فرزندان قرار داده و تغذیه او را شسته و آماده و بسته بندی شده در اختیار آن‌ها قرار دهند که دانش آموزان مجبور به خرید تغذیه نشوند.

وی در پایان گفت:همه باید تلاش کنیم که تا جای ممکن با رعایت شیوه نامه‌ها از شدت و شیب بیماری در کشور کاسته شود تا به شرایط عادی زیست اجتماعی برگردیم.

زمانی می‌توانیم آموزش حضوری را با کمترین آسیب در کشور دنبال کنیم که رعایت دستورالعمل‌ها را نیزبتوانیم با دقت اجرا کنیم، در حوزه آموزش و به ویژه آموزش و پرورش با توجه به اینکه اغلب با دانش آموزانی مواجه هستیم که در اوج گیری این بحران از آموزش مجازی بهره‌مند بوده اند و در اجتماع حاضر نمی شدند ،از این رو باید بسیاری از آموزش‌ها در خانواده به آن‌ها داده شده که در این افراد نهادینه شده تا بدین واسطه در زیست کرونایی با کمترین آسیب بتوانند از کیفیت آموزش بهره‌مند شوند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *