صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مخالف توسعه بی‌رویه مدارس سمپاد هستیم

۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲:۲۶
کد خبر: ۷۷۳۳۶
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که دولت یازدهم مخالف توسعه بی‌رویه مدارس سمپاد است، گفت: سیاست آموزش و پرورش کاهش تنوع مدارس خاص و گسترش مدارس دولتی است.
به گزارش گروه اجتماعی ، علی‌اصغر فانی در جلسه توجیهی طرح شهاب که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد با بیان اینکه آموزش و پرورش دولت یازدهم مخالف توسعه بی رویه مدارس سمپاد است، گفت: سیاست آموزش و پرورش کاهش تنوع مدارس خاص و گسترش مدارس دولتی است.

فانی افزود: ایجاد مدارس خاص به ویژه نمونه دولتی برای کمک به دانش‌آموزان در مناطق محروم بود در گذشته در دستور کار بود که متأسفانه گسترش آنها در بیشتر مناطق در سال‌های اخیر باعث تضعیف مدارس عادی شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مناطق تحت پوشش طرح «شهاب» خاطرنشان کرد: 32 منطقه آموزشی برای پایه چهارم و 32 منطقه دیگر برای پایه پنجم ابتدایی در طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر قرار می‌گیرد تا گسترش بی ضابطه جمعیت مورد شناسایی باعث از بین رفتن اهداف اساسی طرح نشود.

وی بازنگری در دستورالعمل اجرای طرح «شهاب» را ضروری خواند و گفت: طرح شهاب که ابتدا در سال 1386 تدوین شد پس از دو سال اجرا در دولت یازدهم و پی بردن به نقاط ضعف، باید بازنگری در روش‌ها و اهداف آن صورت بگیرد تا بتوانیم شرایط ادامه تحصیل دانش‌آموزان نخبه را پس از شناسایی استعدادها به درستی هدایت کنیم.

در این مراسم همچنین حسین شجاعی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش، اظهار کرد: در سال گذشته طرح شهاب در 32 منطقه آموزشی و با مشارکت 2579 مدرسه ابتدایی اجرا شد و 130 هزار دانش‌آموز در طرح شناسایی استعدادهای برتر قرار گرفت.

وی افزود: برای اجرای این طرح در سال جدید 32 منطقه آموزشی دیگر نیز هدف گذاری شده و 386 هزار دانش‌آموز در این طرح مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و پیش بینی می‌شود برای آموزش 18 هزار و 500 آموزگار و عوامل اجرایی 460 هزار نفرساعت آموزش لازم باشد.

شجاعی ادامه داد: طرح شهاب برای سال تحصیلی 95-94 در 64 منطقه آموزشی و با مشارکت 4900 مدرسه ابتدایی انجام می‌شود که دوره تأمین مدرسان استانی آن با حضور 150 نفر از برگزیدگان استانی در مردادماه سال جاری جهت آموزش آموزگاران و عوامل اجرایی برگزار شد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان خاطرنشان کرد: بهسازی ابزار شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان تحت پوشش طرح و تسهیل کارت شناسایی آموزگاران، تدوین سر فصل‌های آموزگاران، مدیران و عوامل اجرایی و بهسازی متون آموزشی و تدوین «دست نامه شهاب» با هدف آشنایی آموزگاران با اجرای طرح و تیم بانک اطلاعاتی مدرسان استانی طرح «شهاب» از دیگر اقدامات مرکز در سال تحصیلی جدید است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *