صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

در شرایط آموزش حضوری باید انعطاف داشته باشیم

۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵:۰۴
کد خبر: ۷۷۲۵۳۰
سخنگوی آموزش و پرورش در امور بازگشایی مدارس، گفت‌:زمانی که بخواهیم به سمت آموزش حضوری برویم طبیعتا محدودیت‌هایی نیز در پیش است که باید آن‌ها را در نظر بگیریم، بازگشایی مدارس مستلزم این امر است که در شیوه تدریس و سبک اداره کلاس‌ها باید انعطاف داشته باشیم.
علیرضا کمره‌ای معاونت متوسطه دوم و سخنگوی آموزش و پرورش در امور بازگشایی مدارس در گفت‌وگو با میزان در مورد بازگشایی مدارس و لزوم آموزش سبک زندگی کرونایی به دانش آموزان ،گفت:به طور کلی باید بپذیریم که همان شرایطی که در زندگی اجتماعی ما در این روز‌ها حاکم است در آموزش حضوری نیز باید پیاده شود.
 
وی ادامه داد:زمانی که بخواهیم به سمت آموزش حضوری برویم طبیعتا محدودیت‌هایی نیز در پیش است که باید آن‌ها را در نظر بگیریم، بازگشایی مدارس مستلزم این امر است که در شیوه تدریس و سبک اداره کلاس‌ها نیز باید انعطاف داشته باشیم.

کمره‌ای گفت:در آموزش حضوری نیزهمانند زندگی اجتماعی باید خود را با الزامات آن تطبیق دهیم تا بتوانیم به ضرورتی بالاتر که همان آموزش با کیفیت است دست پیدا کنیم، اگر چه ممکن است گاهی با مشکلاتی مواجه باشد، اما مدرسه قادر است که این کار را انجام دهد.

وی اظهار کرد: آموزش حضوری در شرایط کرونایی با شرایط عادی متفاوت است ما نیز باید قدری در شیوه برخوردمان با شیوه‌های سابق تفاوت وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آموزش و پرورش در راستای آموزش شیوه حضور در مدرسه در شرایط کرونا چه تمهیداتی اندیشیده است گفت:در دو سال گذشته که در آموزش حضوری وقفه افتاد ما خیلی روی این موارد تاکید نداشتیم، ولی اکنون که برای آموزش حضوری مصمم شده ایم لازم است یکسری از فعالیت‌ها افزایش یابد، حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با استفاده از متخصصین امر در این زمینه مسئولیت دارد اگر چه که اقداماتی انجام گرفته است، اما نیاز هست این موضوعات افزایش یابد. اگرچه که صداو سیما و رسانه‌ها نیز در این حوزه می‌توانند تاثیر گذار باشند.

وی اضافه کرد:بر اساس دستورالعمل‌ها نیز خانواده‌ها باید در این مورد توجیه شده و آگاهی‌های لازم را کسب نمایند، مدیران مدارس نیز در این راستا می‌توانند تاثیر گذار باشند هر واحد آموزشی اساسا می‌تواند در قالب کمیته سلامت توصیه‌ها و توزیع بروشور‌های بهداشتی را انجام دهند، فراموش نکنیم که امروز موضوع کرونا و در آینده ملاحضات دیگری داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به فصل سرما چگونه امکان تهویه فضای آموزشی فراهم است، گفت: در چنین شرایطی رعایت ملاحظات بهداشتی مستلزم رعایت نکات و شیوه نامه است که در هر ساعت ۱۰ دقیق در‌ها و پنجره‌ها باز شوند و تهویه انجام بگیرد.

وی ادامه داد:مدرسه می‌تواند ملاحضات خود را در برگزاری آموزش حضوری داشته باشد، زمان تشکیل کلاس‌ها نیاز نیست ۷۵ دقیقه باشد ما می‌توانیم با برگزاری کلاس‌های ۵۰ دقیقه‌ای زمان تهویه را نیز در پایان کلاس و در ساعات تفریح انجام دهیم، به هر حال ملاحضات بهداشتی باید اتفاق بیفتد.

وی در مورد دانش آموزانی که در شرایط خاص وگروه‌های سه گانه‌ای هستند که نمی‌توانند در آموزش حضوری شرکت کنند گفت:نکته مهم این است که آموزش و پرورش با محدودیت زمان برگزاری و نیروی انسانی مواجه است که ممکن است وقتی جو قالب آموزشی به سمت آموزش حضوری برود، معلم زمان کافی را نداشته باشد که تسهیل گری جریان آموزش را انجام دهد از این رو ناچار است دانش آموزان را ارجاع دهد به آموزش‌های آفلاین و تلوزیونی دهد. در غیر این صورت برای آموزش سایر دانش آموزان باز است و فعالیت‌های آن جاری است.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *