صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار مدرسه‌سازی در سال جاری

۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵:۵۲
کد خبر: ۷۷۲۴۶۲
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این که فضا، امکانات آموزشی و معلمان رکن‌های اصلی آموزش و پرورش در مدارس، برای رسیدن به اهداف موردنظر هستند، گفت: در هفت ماهه نخست سال جاری ۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات به مدرسه‌سازی تخصیص یافت.
- به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهراله رخشانی‌مهر؛ با بیان این که در حوزه فضا و تجهیزات آموزشی مسئولیت کار بر عهده سازمان نوسازی مدارس است، افزود: در طول بیش از ۴۵ سال گذشته اقدامات قابل توجهی در فراهم آوردن زیرساخت‌های آموزشی انجام شده است که از آن جمله می‌توان به رشد ۳.۵ برابری سرانه فضای آموزشی نسبت به قبل از انقلاب اسلامی یعنی از ۱.۵ متر مربع در سال ۱۳۵۷، به ۵.۲۱ مترمربع به ازای هر دانش آموز اشاره کرد.

رخشانی‌مهر خاطرنشان کرد: علاوه بر این تلاش‌هایی در زمینه مقاوم سازی و ایمن سازی فضا‌های آموزشی صورت گرفته است، به طوری که در سال ۱۳۸۲ طبق آمار ۷۰ درصد فضا‌های آموزشی کشور دچار فرسودگی بود، یعنی فضا‌های ایمنی نبودند و نیاز به ایمن‌سازی، مقاوم سازی و بازسازی داشتند، اما در سال ۱۳۹۵ این آمار برعکس شد به طوری که ۳۰ درصد مدارس غیراستاندارد بود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: از سال ۱۳۹۵ تاکنون نیز با ارتقای آمار فضا‌های آموزشی استاندارد، تنها ۱۹.۵ درصد فضا‌های آموزشی کشور نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی است، که از این تعداد تنها ۶.۵ درصد از این فضا‌ها نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

رخشانی مهر گفت: با گذشت هفت ماه از آغاز سال جاری بیش از ۶هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت، توسعه و تجهیز فضا‌های آموزشی تخصیص گرفتیم.

رخشانی‌مهر اضافه کرد: ۴۳۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای تهیه تجهیزات هنرستان‌ها اختصاص یافت که ۵۰ درصد این اعتبار به تجهیز هنرستان‌های دخترانه اختصاص داده شده که بی سابقه است.

وی تاکید کرد: نگاهی که ما به مسئله آموزش و توسعه عدالت آموزشی داریم فارغ از جنسیت و اتفاقاً حساسیت بیشتر به سمت فراهم آوردن امکانات آموزشی بیشتر برای دختران دانش‌آموز است تا هیچکس به خصوص در مناطق دوردست و مقاطع بالاتر تحصیلی بخاطر کمبود محیط آموزشی از ادامه تحصیل بازنماند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *