صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

روسیه: حضور ناوگان آمریکا و ناتو در دریای سیاه برای ارزیابی توان دفاعی ما است

۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴:۲۳
کد خبر: ۷۷۲۲۹۱
وزیر دفاع روسیه در اظهاراتی نسبت به حضور دو ناو آمریکایی در دریای سیاه واکنش نشان دد و گفت: حضور ناوگان آمریکا و ناتو در دریای سیاه برای ارزیابی توان دفاعی ما است.

- سرگئی شویگو با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی نسبت به حضور دو ناو آمریکایی در دریای سیاه، واکنش نشان داد و گفت: آمریکا و ناتو با این اقدام خود در حال ارزیابی توان دفاعی و قدرت مرزی ارتش روسیه هستند و به طور مؤثر چقدر خود را در سواحل دریای سیاه و به طور کلی در جنوب کشورمان آماده ساخته ایم.

وزیر دفاع روسیه با اشاره به رصد حرکات ناتو و آمریکا گفت: اکنون دو ناو جنگی آمریکا در دریای سیاه در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: کشتی‌های مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده آمریکا و ناتو که وارد دریای سیاه می‌شوند در تلاش هستند تا قدرت دفاعی سواحل دریای سیاه و میزان حفاظت از مرز‌های جنوبی روسیه را آزمایش و ارزیابی کنند.

سرگئی شویگو با بیان اینکه وقتی یک کشتی جنگی متعلق به یک قدرت غیرمنطقه‌ای وارد دریای سیاه می‌شود و می‌فهمیم که سلاح‌های دقیق دوربرد حمل می‌کند، طبیعتاً ما آن را با دقت زیر نظر داریم و دنبال می‌کنیم.

وی افزود: روسیه می‌داند که هرگونه تحریک نظامی در هر زمانی از سوی این کشتی‌ها ممکن است و از این رو و همانند اتفاقی که به تازگی در مورد یک ناوشکن انگلیسی رخ داده است باید از چنین مواردی جلوگیری به عمل آوریم.

وزیر دفاع روسیه افزود: به بیان دقیق تر، این اقدام‌ها یک تلاش دائمی (ناتو و آمریکا) برای آزمایش ما است تا ببینیند چقدر آماده ایم و چقدر سیستم دفاعی خود را به طور مؤثر در سواحل دریای سیاه و به طور کلی در جنوب کشورمان آماده ساخته ایم.

سرگئی شویگو اظهار کرد: در حال برنامه‌ریزی رزمایش‌هایی با همسایگان ما (نیروی دریایی گرجستان و اوکراین) هستند.

وی ادامه داد: ما نیز در مقابل رزمایش‌هایی برگزار می‌کنیم و به انجام آن ادامه می‌دهیم.

گفتنی است، دو ناو جنگی ایالات متحده آمریکا شامل مونت ویتنی و ناوشکن مجهز به موشک هدایت شونده پورتر در دریای سیاه در حال فعالیت هستند.


برچسب ها: آمریکا روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *