انتشار ۳۳۳ محتوای متناسب با اهداف سندتحول برای معلمان و دانش آموزان
معاون امور استانها در ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش از فعالیتهای ستاد در ۳۲ استان، ۷۰۰ شهرستان و منطقه کشور خبر داد و گفت: در دوران کرونا ۳۳۳ مورد محتوای متناسب با اهداف سندتحول بنیادین برای معلمان و دانش آموزان آماده و از طریق بسترفضای مجازی منتشر شده است.
-حجتالاسلام حسین درودی، در جلسه شورای معاونین در استان یزد اظهار کرد: ستاد همکاری میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش، در سه بخش فعالیت دارد که از آن جمله میتوان به «اطلاع رسانی از ظرفیتهای تعالی آفرین حوزههای علمیه و فعالیتهای وزارت آموزش و پرورش نسبت به یکدیگر»، «ارتباط دهی میان نهادی و بین دستگاهی» و «ابتکارآفرینی جهت تربیت نیروی انسانی» اشاره کرد.
وی ادامه داد: ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در ۳۲استان کشور و ۷۰۰شهرستان مجموعهای تحت عنوان کمیته همکاری تشکیل داده که در سطح کشور هر دو ماه یک بار؛ نشستهای تربیتی، فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان را برنامه ریزی، پیگیری و پیامدخوانی میکنند.
معاون امور استانها در ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: مهمترین فعالیتهای کمیته همکاری در هر استان، «برنامه محوری» حول آموزههای قرآنی و سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.
درودی از شاخصترین فعالیتهای این ستاد را در سال جاری به جذب طلاب مستعد و متخصص، طرح تربیتی امین و طلاب وظیفه اشاره کرد و افزود: با موافقت مجلس شورای اسلامی و بر اساس نیاز اعلام شده از سوی آموزش و پرورش؛ طلاب میتوانند بر طبق قوانین دانشگاه فرهنگیان با کسب شرایط قانونی، جذب و در مدارس فعالیت داشته باشند و به عنوان معلمهای مطلع از احکام دینی و شاخصهای تربیت انسان در اسلام برای دانش آموزان و همچنین در بخشهای دیگر آموزش و پرورش یار و مددکار معلمان و خانوادهها باشند.
وی در ادامه افزود: از دیگر فعالیتهایی که پیرامون جذب طلاب در تعلیم و تربیت اسلامی از سوی ستاد همکاری صورت گرفته این است که در مدارس وابسته به حوزههای علمیه و سازمان تبلیغات؛ دانش آموزان میتوانند خودشان را برای تحصیل در حوزههای علمیه و حضور در مرکز «معلم مبلغ» بعد از طی فرایند لازم آماده کنند.
حجتالاسلام درودی گفت: ستاد همکاری حوزههای علمیه و آموزش و پرورش در ۵سال اخیر دارای یک برنامه محوری است که برنامهای که ستاد همکاری میان دو دستگاه آموزش و پرورش و حوزه علمیه به عنوان دو دستگاه بزرگ و سرنوشت ساز تعلیم و تربیت اقدام کرده دارای ۴۰برنامه تربیتی است که از این ۴۰برنامه، تعداد ۲۰برنامه در ستاد و ۲۰برنامه در سطح صف، قابلیت اجرا دارد.
وی در ادامه گفت: برگزاری گفتمانهای دینی و پاسخگویی به شبهات دانش آموزان در ایام کرونا در نرم افزاری تحت عنوان ۸۰سوال کرونایی، از جمله فعالیتهای ستاد همکاری در دوران کرونا بوده که توسط مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در سطح کشور انجام شده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون امور استانها در ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در پایان به سند تحول بنیادین اشاره کرد و افزود: سند تحول بنیادین از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و در این زمینه ستاد همکاری در قالب ۳۳۳درس در فضای مجازی برای بدنه آموزش و پرورش این سند ملی را آماده سازی کرده و هم اکنون در قالب صوتهای ۱۰الی ۱۵دقیقهای در اختیار استانهای مختلف و فرهنگیان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در ۳۲استان کشور و ۷۰۰شهرستان مجموعهای تحت عنوان کمیته همکاری تشکیل داده که در سطح کشور هر دو ماه یک بار؛ نشستهای تربیتی، فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان را برنامه ریزی، پیگیری و پیامدخوانی میکنند.
معاون امور استانها در ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: مهمترین فعالیتهای کمیته همکاری در هر استان، «برنامه محوری» حول آموزههای قرآنی و سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.
درودی از شاخصترین فعالیتهای این ستاد را در سال جاری به جذب طلاب مستعد و متخصص، طرح تربیتی امین و طلاب وظیفه اشاره کرد و افزود: با موافقت مجلس شورای اسلامی و بر اساس نیاز اعلام شده از سوی آموزش و پرورش؛ طلاب میتوانند بر طبق قوانین دانشگاه فرهنگیان با کسب شرایط قانونی، جذب و در مدارس فعالیت داشته باشند و به عنوان معلمهای مطلع از احکام دینی و شاخصهای تربیت انسان در اسلام برای دانش آموزان و همچنین در بخشهای دیگر آموزش و پرورش یار و مددکار معلمان و خانوادهها باشند.
وی در ادامه افزود: از دیگر فعالیتهایی که پیرامون جذب طلاب در تعلیم و تربیت اسلامی از سوی ستاد همکاری صورت گرفته این است که در مدارس وابسته به حوزههای علمیه و سازمان تبلیغات؛ دانش آموزان میتوانند خودشان را برای تحصیل در حوزههای علمیه و حضور در مرکز «معلم مبلغ» بعد از طی فرایند لازم آماده کنند.
حجتالاسلام درودی گفت: ستاد همکاری حوزههای علمیه و آموزش و پرورش در ۵سال اخیر دارای یک برنامه محوری است که برنامهای که ستاد همکاری میان دو دستگاه آموزش و پرورش و حوزه علمیه به عنوان دو دستگاه بزرگ و سرنوشت ساز تعلیم و تربیت اقدام کرده دارای ۴۰برنامه تربیتی است که از این ۴۰برنامه، تعداد ۲۰برنامه در ستاد و ۲۰برنامه در سطح صف، قابلیت اجرا دارد.
وی در ادامه گفت: برگزاری گفتمانهای دینی و پاسخگویی به شبهات دانش آموزان در ایام کرونا در نرم افزاری تحت عنوان ۸۰سوال کرونایی، از جمله فعالیتهای ستاد همکاری در دوران کرونا بوده که توسط مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در سطح کشور انجام شده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون امور استانها در ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در پایان به سند تحول بنیادین اشاره کرد و افزود: سند تحول بنیادین از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و در این زمینه ستاد همکاری در قالب ۳۳۳درس در فضای مجازی برای بدنه آموزش و پرورش این سند ملی را آماده سازی کرده و هم اکنون در قالب صوتهای ۱۰الی ۱۵دقیقهای در اختیار استانهای مختلف و فرهنگیان قرار گرفته است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *